Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonto til lille delgren af virksomhed?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Mit firma DataMar/Antrotech ApS er dedikeret til at arbejde med havmiljøteknologi og har sin egen erhvervskonto hos Nordea. Som en lille del af forretningsplanen har jeg et sidefirma ("binavn") kaldet AmoMare Aps, som arbejder med uddannelse af dykkere, dykkerrejser osv. Det skal ikke tjene penge, men skabe netværk og tjene til branding af mit hovedfirma. Et dykkerinstruktørbevis åbner nemlig dørene til en masse potentielle partnere, som også dybt fascineret af havet og livet deri. Sådan et instruktørbevis har jeg lige erhvervet og brugt 25 - 30.000 kr af mine egne, topbeskattede penge på. Jeg havde regnet med, at balancere fremtidige indtægter og udgifter gennem mit ApS, men nu viser det sig, at den hovedorganisation, som jeg køber kursusbeviser hos, ikke vil handle med et ApS. De vil godt handle med en personligt ejet virksomhed. Jeg overvejer derfor at oprette et personligt ejet virksomhed og lade mit hovedfirma købe ydelser derfra. Omsætningen vil ligge i størrelsesordenen 25.000 kr. Iflg. @John Hannover, hvis bog "Startup", jeg har købt og læst, er det ikke et KRAV med en separat erhvervskonto, hvis ellers man kan styre regnskabet, og det kan jeg godt, men Nordea siger, at de vil have 4800 kr for det, hvis jeg tilknytter et CVR-nummer til min private bankkonto plus ca. 400 kr i gebyrer om året (det er det jeg betaler for min primære erhvervskonto), og det giver jo ingen mening, når økonomien er så lille.

Nordea siger, at jeg skal tale med min revisor om det, men mit firma har slet ikke nået en indtjening, hvor jeg kan forsvare at bruge 8000 kr om året på en revisor. Jeg klarer mig med Dinero Pro og laver selv mit årsregnskab

Så derfor spørger jeg jer: hvad har jeg af muligheder, hvis ikke det hele skal ædes op af bankgebyrer?

Mvh.

Claus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sandt og sige næppe muligheder - måske revolut hvis du ikke behøver en dansk reg nr kunder kan overføre til - det er i alle fald en mulighed - jeg troede man stadigt kunne forhandle lidt som kunde i nordea faktisk

Check om de der udbydere vil handle med en PMV som er enkeltmands uden moms - på samme måde som de siger de vil med personlig ejet.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Frem for alt det bøvl / omkostninger ved at starte et separat firma, bør du måske undersøge hvorfor i alverden kursusbevis firmaet ikke vil handle med et anpartselskab.  Alternativt fin en anden leverandør

Fra Silkeborg
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man måske også John, men de prøver vel at score, hvis de kan. Jeg spurgte dem per sikker mail, og da de ikke havde svaret efter 10 dage, meddelte jeg, at jeg nu ville gå videre og oprette det firma idet jeg antog at "den der tier, samtykker". SÅ skete der noget. Tak for tippet omkring Revolut. Det vil jeg kigge på.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre Ravn, jeg er uddannet instruktør gennem PADI organisationen, og jeg har ingen muligheder for at købe ad andre kanaler. Jeg har haft møde med deres salgsansvarlige. Første svar per mail antydede, at det handlede om det begrænsede økonomiske ansvar hos et ApS, men det giver jo ingen mening, når man altid skal betale forud. Så fik jeg forklaret, at det handlede om, at de ikke villle riskere at sælge til et firma, som måske lod en ikke-PADI instruktør stå for uddannelsen. Det kunne de jo så have skrevet sig ud af i en politik, men den kamp orker jeg ikke at kæmpe med dem.

Regler er til for at forhindre de lovlydige i at udføre deres hverv. De kriminelle skal nok finde ud af at omgå dem. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn, jeg skal måske også sige, at PADI EMEA har hovedsæde i England. Jeg tænker, at de prøver alle mulige krumspring for fortsat at kunne opkræve dansk moms på 25%, selv efter BREXIT.  Det giver ingen mening for mig, at de får lov til at gøre det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Claus Nedergaard Jacobsen:
jeg skal måske også sige, at PADI EMEA har hovedsæde i England. Jeg tænker, at de prøver alle mulige krumspring for fortsat at kunne opkræve dansk moms på 25%, selv efter BREXIT.  Det giver ingen mening for mig, at de får lov til at gøre det.

Det vil de også få kæmpe bod for - så nej - næppe det - du kunne du anmelde hvis ikke de var dansk momsregistrerede  ¨Den tror jeg ikke på
De opkræver dansk moms ved salg til danske private fordi de SKAL efter EU regler - hvis de har samlet salg til privat i EU over 10.000 EUro -

Den moms skal de aflevere til danmark, så det har de IKKE fordel ved i indtjening, men måske de slet ikke vil handle med momsregistrerede - det passer så ikke med personlig virksomhed men med - at de kun vil handle med PERSONER

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den uddybning, JohnSmile Så det med dansk moms på B2C er altså en aftale, briterne har lavet med EU under Brexit og ikke en skummel svinestreg. Så lærte jeg noget nyt om BREXIT. Jo, det engelskregistrerede firma vil godt handle med VAT-registrerede firmaer i EU og undlade moms jf. sædvanlige momsregler for B2B indenfor EU, men de vil kun handle med personligt ejede firmaer, ikke med selskaber, hvor der potentielt kan være flere ansatte. Det har jeg fået ud af dem efter langt pres for en uddybning. Årsagen er, at jeg som dykkerinstruktør fungerer som "agent" for dem - jf. den uddannelse, jeg har købt hos dem. De vil ikke risikere, at jeg lader en anden - uden uddannelsen  - tage sig af elever. Det kunne de have skrevet sig ud af i et sæt forretningsbetingelser, men den kamp orker jeg ikke at tage med dem. Jeg var næsten i mål med en forretningsmodel, og så spænder Nordea ben for det hele. Øv. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Måske lidt off topic

Claus Nedergaard Jacobsen:
men de vil kun handle med personligt ejede firmaer, ikke med selskaber, hvor der potentielt kan være flere ansatte

Hvis deres argument er det med ansatte, så har de måske misforstået noget omkring danske virksomheder - du kan ligeså let have ansatte i en personligt ejet virksomhed som i en virksomhed der drives i selskabsform.

Måske du har en åbning der hvis du vender det med dem.

Hth
/Brian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak BrianSmile - det er en interessant ny information, som jeg lige vil tage med i mine overvejelser.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)