Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Allerede registreret varemærke?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan man finde ud af, om et varemærke allerede er registreret? 
Jeg har søgt det på nettet (endda med anførselstegn), og der dukker ikke noget op.
Jeg har derpå tjekket, om det kan købes som domænenavn, og det kan det ikke, hverken som .dk eller .com.
Til gengæld er der ikke noget på siderne. Fejlmeddelelsen er den klassiske: 

Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website

www.xxxx.com var for lang tid om at svare.

- - - 
Nogen kan jo godt have købt domænerne og endnu ikke have taget dem i brug.
Og hvis navnet ikke er registreret, er det jo 'først til mølle' med at tage det i brug (og evt. selv registrere).
Men hvordan kan jeg finde ud af det? 
Det bliver jo tjekket, hvis jeg selv vil registrere. Men er jeg nødt til at betale for oplysningen?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

varemærke har intet med domænet at gøre.

Man køber sig en brugerret til domænet, ikke andet.

Om det bliver brugt eller nej har ingen betydning, det er bare optaget.

Kig evt., hvad der er fri lige nu her:

https://dandomain.dk/domain

Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg godt. Jeg skrev det for at fortælle, hvad jeg har gjort for at tjekke. Hvis jeg gerne ville kalde min virksomhed eller et varemærke for Jysk, ville nettet vise mig, at det allerede er i brug. Alternativt ville jeg finde ud af det ved at se, om jysk.dk var ledigt, og derpå konstatere, at jeg, udover at domænet skulle hedde noget andet, slet ikke kan kalde mig Jysk. I hvert fald ikke, hvis jeg vil sælge dyner., og i dette tilfælde nok overhovedet ikke.

I mit tilfælde får jeg modsatrettede svar: intet på nettet, men domænet er ikke ledigt.
Der kan ergo være tale om en registrering af varemærket i god tid og en kommende hjemmeside, hvor domænet ligeledes er sikret i god tid.

Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt har jeg såmænd fundet svaret her:
https://www.dkpto.dk/soeg-i-patenter-og-varemaerker

Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Og bare til orientering: 'xxxx' har en udløbet registrering i Danmark, og jeg kan endda se bl.a. den oprindelige ansøgning, og dermed hvem der har søgt.
Hende kan jeg så søge på nettet og ser, at hun har en en norsk hjemmeside, xxxx.no.
 
Mit gæt er, at hun har villet udvide til Danmark og har regsistreret varemærket i DK samt købt domænerne.
Men det er så ikke blevet til noget foreløbigt, og i mellemtiden er varemærkeregistreringen udløbet.
  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)