Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapitalforhøjelse i aps

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, John 👍

Det betyder så også, at alle de "lette" svar foroven er forkerte. Det er ikke bare lige at lave dokumenter, indskyde pengene og så registrere på Virk.dk. Man skal igennem en advokat eller revisor, der tager kassen for simpelt og hurtigt arbejde. Der er ingen af de ApS-stiftere, der har lavet en funktion til kapitalforhøjelse, selvom det er samme proces med lidt papirarbejde og brug af klientkonto.

Og de penge du så bruger hos LegalHero til at få udarbejdet et dokument er også spildt (har jeg f.eks. gjort), medmindre man kan finde en advokat eller revisor med klientkonto, som fratrækker det i deres regning, at du selv er kommet med dokumentet. Lidt ærgerligt, at de siger til folk, at man bare kan købe dokumentet og så selv registrere på Virk.dk. Man kan ikke selv registrere på Virk.dk.

Så det koster nok en del bøvl og 2x-4x flere penge end en hel stiftelse koster 👀

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det betyder at en del svar er fra inden loven - og normalt ville det kunne være med i stiftelsen fra div selskaber til samlet pris - Sjovt de ikke samarbejder med en revisor der kan bekræfte kapitalen men det skulle jo ikke koste mere end stiftelsen, om noget lidt mindre da arbejdet generelt jo i alle fald ikke er større

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

codjmm:
Man skal igennem en advokat eller revisor, der tager kassen for simpelt og hurtigt arbejde.

Når du registrerer kapitalforhøjelsen kan du vælge mellem Advokat, Revisor eller bank som dem der bekræfter at beløbet er indbetalt.

Vi har SparNord og har brugt dem et par gange til at bekræfte kapitalforhøjelsen, jeg mener de tog mellem 600,- kr. og ingenting de tre gange jeg har gjort det i år.

Legaldesk har lavet en fin vejledning til det, med skærmbilleder fra VirkDK https://www.legaldesk.dk/erhverv/ejeraftale/kontant-kapitalforhoejelse 

Hth
/Brian

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)