Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til enkeltmandsvirksomhed og moms?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 22
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at starte en enkeltmandsvirksomhed og vil primært fokusere på at tilbyde mentor- og kontaktperson-ydelser til kommunen. Jeg har læst, at denne branche er momsfritaget, men jeg er usikker på, hvad dette betyder, og hvilke fordele og ulemper der er forbundet med det. Jeg vil også gerne prøve kræfter med vikar- og mandskabsudlejning under samme enkeltmandsvirksomhed, men jeg er usikker på, om dette er muligt. Hvis det er, vil jeg gerne vide, hvordan jeg skal oprette virksomheden, da jeg bliver bedt om at angive, om den er momsfritaget eller ej. Hvis det ikke er muligt at have både mentor-ydelser og mandskabsudlejning i samme virksomhed, vil jeg gerne vide, hvad mine muligheder er.

På forhånd tak.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

For at noget er momsfrit forudsætter det en lang række ting og ikke blot som du beskriver det, som sagtens kan være momspligtigt. Samme er mandskabsudlejning

HVIS det er mmsfrit det du skal for kommunen, så skal du arbejde med splitmoms når du laver andet momspligtig som mandskabsudlejning

Du kan sagtens have begge i samme enkeltmands, men jeg vil fraråde ansatte i EMV - der ville jeg altid have Aps for at undgå personlig hæftelse

Du bør ofre lidt tid med en god rådgiver

vh Joh Hannver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)