Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med udlejer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jun 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Håber på hjælp til hvad jeg kan gøre ved den situtation jeg er endt i med min udlejer. Prøver at gøre det så kort som muligt.
Jeg lejer lokaler hvor der er stue og kælder i lejemålet. I kælderen er der produktionslokaler (mad)
I januar bliver der taget aspest prøver rundt i egendommen, det bliver konstateret der er aspest i varmerør i egendommen. Der er brud flere steder på isoleringen af røret. Der bliver lavet et total forbud mod at komme på loft og kælder.
Det en andelsbolig forening. Vi som erhvervs lejere fik smidt et brev ind hvor der stod. At det på det kraftigste frarådes at benytte kælder og loft.
Jeg vælger så og tænke, de arbejder nok på en løsning for mig, for de ved jo godt at jeg ikke kan udgå at gå i kælder. Men NEJ! De har valgt at bare lade os gå rundt i det støv i 5 måneder og være ligeglad.
Det går op for mig her i juni, hvor jeg tager fat i bestyrelsen over 3 x, hvor jeg skriver hvad de har tænkt sig. De skriver stort set lev med du har et lokale hvor der er konstateret aspest, du skal kontakte vores rådgiver omkring dette. Jeg kontakter deres rådgiver som jeg spørger om hvad jeg skal gøre for at. Han siger at jeg ikke skal være i lokalerne, før det er lavet. Men han må ikke sige at jeg ikke må være der, hvilket han understreger flere gange. Jeg tager så fat i deres administrator. Mens jeg snakker med hende går det op for hende at det ikke er et kælderrum jeg har. Men et lokale !
Hun lover at sætte gang i noget i en fart. Jeg orker ikke en masse problemer så jeg tænker nu har de fattet alvoren i det.
Jeg lukker forretningen efter den samtale, da fri aspest sammen med mad og mennesker ikke må forekomme.
Det er så 3 uger siden. 1 uge blev brugt på at bestyrelsen skulle forstå de skulle finde penge på den reparation. 2 uge blev brugt på at have et firma til at give et tilbud. 3 uge er der intet sket.
Skal jeg virkelig ud i en advokat, til mange penge til at få dem til at forstå det er helt håbløst det de har gang i.
Samt mit tab på det her, er det noget man kan sende til udlejer som erstatnings krav
Jeg undskylder for det lange skriv
På forhånd tak
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

start med at tage en uforpligtende snak med en bolig advokat med erfaring i erhvervslejemål. Der vil du kunne få råd om hvordan du skal forholde dig mht. erstatning. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes klart du skal indstille dig på, at gå til en advokat og - at ud over en første samtale, vil det så koste noget, men advokaten kan skrive et brev der nok sætter mere i gang, med præcision af du lejer et fuldt lokale erhvervsmæssigt og erstatningskrav

Du kommer til at vent e længe ellers tror jeg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undrer mig over du skriver du er lejer i en andelsforening og at det er andelsforeningen du er i kontakt med.

Som lejer er det udlejeren (andelshaveneren) du skal reklamere til.

Bagerchef:
Skal jeg virkelig ud i en advokat, til mange penge

Det lyder som om det er en god idé at bruge lidt penge på rådgivning fra en advokat og lade denne stå for den videre kommunikation med din udlejer.

Bagerchef:
Samt mit tab på det her, er det noget man kan sende til udlejer som erstatnings krav

Dine muligheder for erstatning er nok meget begrænset, hvis du ikke har en drifttabsforsikring.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten:

eg undrer mig over du skriver du er lejer i en andelsforening og at det er andelsforeningen du er i kontakt med.

Som lejer er det udlejeren (andelshaveneren) du skal reklamere til.

Hej Kasten 

En andelsboligforening kan godt have nogle erhvervslejemål i ejendommen.  Ergo er der kun bestyrelsen/ administrator at gå  til. 

Tilmeldt 6. May 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske bare mig. Men sådan som jeg læser det, så har du jo faktisk selv vidst i 5 måneder, at der var fri asbest.

Det undrer mig i DEN grad, at du ikke har lukket din forretning med det SAMME du fandt ud af det. Du skriver selv, at fri asbest, mad og mennesker ikke må forekomme. Der er fri asbest i dine PRODUKTIONSLOKALER og du holder biksen kørende yderligere 5 måneder.

Hvorfor først lukke bageren 5 måneder efter? De har decideret skrevet til dig, at du ikke skal komme i kælderen og på loftet.

Jeg vil meget gerne kende navnet på din bagerforretning, så jeg i fremtiden kan gå uden om. Jeg synes du virker mindst lige så uansvarlig som din udlejer.

Tilmeldt 28. Jun 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke vidst at det var slemt hos os. I brevet står der bare at det er forskeligt fra kælder til kælder hvor slemt det er. Der står også at generelt frarådes det at opholde sig der.
Det er så der at jeg gik ud fra at man var sit ansvar voksent som udlejer og tog fat i mig hvis det stod galt til hos os.
Det fandt jeg så ud af det ikke var sådan tingene fungere i virkeligheden. Og lukkede straks efter jeg fandt ud af det.
Bestyrelse, rådgiver og administrator har været inde over formuleringen på det brev.
Går ud fra det er for ikke at miste leje at det er skrevet sådan.
Det er noget nemmere at se nu, hvor jeg har fundet ud af de kun er sig selv nærmest.
Naivt.... ja desværre !
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)