Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt penge fra drift til holding

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa

Jeg har relativt mange penge i driftselskabet, som kører okay. Jeg har også et holding selskab, som ejer 100% drift selskabet.

Jeg kunne godt tænke mig at flytte nogle af disse penge, til holdingselskabet, så de kan formidles videre til aktier, crypto, eller lign investeringsmuligheder.

Men, hvordan gør man lige det ? Hvis jeg nu gerne vil flytte 500.000 kr fra drift til holding selskabet, for derefter videre fra holding selskabet til nordnet kontoen, som der er oprettet til holding selskabet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du afholder generalforsamling og udlodder udbytte ordinært eller XO udbytte https://johnhannover.blogspot.com/2018/06/udbytte-og-hvordan-indberettes-det.html Eller du opretter et lån som skal indeholde markedsrente = det holding skulle betale for lån i banken og renten betale så

Du skal du have LEI certifikat for at investere i aktier mm

Jeg var ikke klar over nordnet havde direkte adgang til crypto -læs gerne også her https://www.ey.com/da_dk/tax/hvordan-beskattes-investeringer-i-kryptovaluta 

Det er fint nok når det er penge tjent i selskabet, men jeg ville først i alle fald have løn til bundskat (op til topskattegrænse) og så 27% personligt udbytte og investere så meget som muligt privat, da fortjeneste i selskabet jo først får 22% selskabsskat og så 27/42% som betyder, at for største delen (42%) har du personlgt betalt topskat af din aktieindkomst via selskabet - hvor du privat har 27/42% blot

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)