Kære Amino, sammen med min søn, Oskar på 18 år, er jeg ved at starte en rengøringsvirksomhed. Vi søger gode råd til hvordan vi kommer i dialog med potentielle erhvervskunder. Vores tanke er at gå til netværksmøder (Global og evt. BNI) og desuden vil vi omdele flyers og annoncere på Google. Men derudover kunne vi godt bruge et godt råd eller to. Ved heller ikke om det giver mening, at have et introtilbud til virksomheder? Feks. at tilbyde de to første timers rengøring gratis til virksomheder i København og Nordsjælland? Tag evt. et kig på www.sigvaldisanitet.dk (ikke helt færdig endnu, der mangler et online booking-system). På forhånd tak! for gode råd og input, Rasmus Sigvaldi |
Rasmus Sigvaldi:Ved heller ikke om det giver mening, at have et introtilbud til virksomheder? Feks. at tilbyde de to første timers rengøring gratis til virksomheder i København og Nordsjælland?
Jeg tror at en rabat vil have større effekt på private kunder. Og jeg ville nok give en rabat i procent.
F.eks. X% rabat den første uge/måned. Så har i også lidt elastik, hvis der skulle blive behov for at forventningsafstemme med kunden i opstartsfasen.
Rasmus Sigvaldi:annoncere på Google
Rasmus Sigvaldi:Tag evt. et kig på www.sigvaldisanitet.dk (ikke helt færdig endnu, der mangler et online booking-system).
Husk at jeres markedsføring generelt skal konvertere 2 gange når i annoncer online. Annoncen på Google skal konvertere til et besøg på jeres hjemmeside og jeres hjemmeside skal konvertere besøget til et salg.
Og for at hjælpe så skriver jeg det, som det er: Jeres hjemmeside er en ommer.
Det vil være direkte tåbeligt, at bruge penge på at skabe trafik til den, uanset om der er et bookingsystem eller ej. Der er så mange fejl og mangler, at det er en konverteringsdræber.
I er i gang med at begå den samme fejl, som mange andre små startups begår. I kommer til at betale for annoncer, der "ikke" virker, fordi jeres hjemmeside ikke kan sælge. Og mange strander her, fordi de, pga. manglede viden, konkluderer at Google annoncering ikke virker for dem.
I bør finde en freelancer eller et bureau til at lave en hjemmeside der sælger.
Vær også opmærksom på at der er stor forskel på hvor godt en annonce på Google virker alt efter hvordan den er udformet. Og at der er en learningkurve, hvor i meget let kan spilde en del penge på begynderfejl.
Det vil derfor være en god idé at vælge en leverandør, som også kan hjælpe jer igang med annoncering på Google og evt. også de sociale medier, så jeres online markedsføring virker efter hensigten i alle led.
Ovenstående koster nødvendigvis ikke en bondegård. Der er freelancere, som kan lave en fornuftig hjemmeside til ca. 5.000 kr.
---
Overvej også affiliate markedsføring. Her betalinger man generelt ikke for antal besøgende, men derimod kun et beløb for hvert salg/lead.
Det koster ikke ret meget at komme igang med f.eks. Partner-ads.com. Dem der leverer trafikken stiller dog store krav til jeres hjemmesides evne til at sælge, så uden den del på plads er dette ikke en løsning.