Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksekvering - IKEA

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer.

Jeg har på nuværende tidspunkt en stadig ret spirende idé, hvor jeg på mange punkter har nogle uopklarede spørgsmål til hvordan og hvorledes med at eksekvere på den.

Min idé bygger på at revolutionere på IKEA’s skifteramme-system, hvor det bliver muligt at købe skifterammer, som nemt og overskueligt samles og ikke med så meget besvær, som de er præget af nu. Med erfaring indenfor rammeverdenen har jeg set gennem mange år, at folk kommer og får skiftet deres skifterammer ud, fordi de går i stykker og ikke fungerer optimalt. På nuværende tidspunkt har jeg prototype af mit design på systemet.

Mine spørgsmål ligger lige nu i, hvordan og hvorledes med patent. Derudover ønsker jeg også at høre om der nogle der har erfaring omkring IKEA og hvordan man sælger sit design til dem - og hvordan de profiterer tilbage på et solgt design. Er det ved at de køber designet for en sump penge én gang, eller r det ved royalties?

/Celina
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

intet kendskab til Ikea rutiner men når du taler patent på skifterammen, så er det i virkeligheden nok mere designbeskyttelse du tænker i

Det kan du læse hr hvordan man beskyttr, ud overe at ibrugtagning beskytter i sg selv, og der er også lidt om atent http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/Designvaremaerkebeskyttelse.html


Som nævnt kender jeg ikke til Ikea specifikt, men store kkæder generelt, er ikke megt for at skuloe garantere alt for megt upfront i form af NDA, da de lover ikke at kopiere noget, som de måske i princippet selv et eller andt sted har på tegnebrætttet

Når det er sagt, så er det ikke standarden at de bare stjæler folks design, så jeg tror flere taber muligheder ved overfrevet forsigtigt hed, end ve at gå tilbiddet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

celsch:

Mine spørgsmål ligger lige nu i, hvordan og hvorledes med patent.

Start med at kontakte teknologisk instituts opfinderrådgivning som gratis rådgiver opfindere. De vil bl.a kunne rådgive dig mht. mulighed for et patent og evt. produktion/ salg

www.opfind.nu 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)