Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket software til regnskab?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Skal bruge noget software til regnskab for en enkeltmandsvirksomhed.

Det er meget få posteringer, cirka 25 om året.

Skal jeg bruge billy eller dinero eller bare et execel ark?
Fra Hvidovre
Tilmeldt 5. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Fra  DK-Solutions ApS Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Iforhold til den nye bogføringslov, skal du bruge et økonomi sytem og ikke Excel, der ikke
kan overholde kravene - benyt evt. Uniconta til bogføring - du kan få en 30 dages prøveversion af mig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Excel er ikke istand til at leve op til bogføringsloven https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/excel-er-ikke-godt-som-regnskabsprogram.html 

Dinero er, også i gratis version så længe du ikke omsætter over 300.000 kr . hvor du i fremtiden vil være nødt til at bruge betalignsversionen for at overholde digital bogføringslov (med mindre du vil bruge langt flere penge på selv at bygge noget oven i den gratis)

Så Dinero eller Billy eller economic - hvor dinero kan være gratis i alle fald, men du kan Jo teste et par af dem sideløbende, indtil du ser, at du vælger Dinero (formentlig :) )

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Sep 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv enormt glad for Dinero, men med så få billag så kan Excel også sagtens slå til :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Behr:
så kan Excel også sagtens slå til :)

Læser du overhoved ikke hvad der er skriver om Excel? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Behr:

Jeg er selv enormt glad for Dinero, men med så få billag så kan Excel også sagtens slå til :)

har du læst tidl svar??   Excel kan skat så let forkaste da det ikke lever op til bogføringslov som tydeligt skrevet før

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke upartisk, men vil da også nævne www.multiregnskab.dk til 300 kr om året excl. moms for en enkeltmandsvirksomhed - og det inkluderer bilag opbevaret elektronisk, mobil-app, integreret e-faktura, bankafstemning og meget andet. Der er dog ikke generel bogføringshjælp så enten skal man selv have styr på debet/kredit eller også skal man have en bogholder til at ordne det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver multiregnskab certificeret tkil digital bogføring? Eller skal brugerne satse på at funktionerne er der, uden certificering? Hvis sidste, hvad er så årsag til evt ikke at certificere?

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi indsendte vores ansøgning om godkendelse som "standard bogføringssystem" til Erhvervsstyrelsen som nogle af de første allerede i juni måned. For et par uger siden vendte de tilbage med anmodning om yderligere oplysninger. Det er f.eks. spørgsmålet om hvordan vi "beviser" at vi kan sende e-fakturaer. Her var det ikke nok med skærmbilleder og tekst-forklaring.

Baseret på den tilbagemelding vi har fået og den efterfølgende dialog er jeg dog sikker på at vi nok skal få godkendelsen i hus, men der er ingen som på nuværende tidspunkt kan være 100,0% sikre på at være med på listen af godkendte systemer 1. januar.

I skrivende stund (23. september 2023) tror jeg faktisk ikke at hverken Billy, Dinero eller e-conomic kan godkendes i deres nuværende form. Hvis du kunde hos en af dem og f.eks. ikke kan finde noget om SAF-T i systemet eller ikke har fået en meddelelse om "muligheden for at blive oprettet i Nemhandelsregisteret", så er de ikke klar. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Super Steffen,
Det er sikkert en lang proces men godt i går den vej, for det bliver nok nødvendigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)