Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banetransport

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Er der nogle der kender til speditørvirksomheder som fortsat bruger banetransport, på trods af Rusland/Ukraine krigen fra Kina? Vi ønsker at transportere 1 ton gods og leder efter en mulighed her er hurtigere end søfragt, men billigere end ved fly.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvorfor spørger du ikke en speditør som tilbyder banetransport fra Kina? de vil kunne oplyse om der kan lade sig gøre med den nuværende verdensituation. Mht fly, hvad priser har du så fået tilbudt?  Her er det vigtigt at du tager højde for både vægt og volumen. Iøvrigt kan prisen variere meget fra speditør til speditør. 

Tilmeldt 24. Oct 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har spurgt en række speditører der har stoppet kørsel af banetransport, men som har nævnt at andre virksomheder muligvis stadig er aktive. Derfor ville jeg høre om der var nogle med personlig erfaring mht. transport gennem Rusland. Vi har undersøgt fly, men prisen kommer til at være omkring 60.000 for fragt alene.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt tvivler jeg meget på at nogen er aktive med banetransport, med de mange sanktioner EU har overfor Rusland. mht. luftfragt lyder en fragtrate på  60 DKK/kg i den høje ende, hvor har du den pris fra?   Hvad er vægt og volumen på dit gods?  hvilke type vare er der tale om?

Tilmeldt 24. Oct 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Prisen er baseret på estimater modtaget af en række speditører. Der er tale om maskiner med en samlet vægt på 990 kg og 7,2 kubikmeter.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Men en volumen på 7,2 kubikmeter vil der være tale om volumen gods, og den fragtpligtige vægt vil være 1200 kg hvilket vil svare til at du har en luftfragtsrate på 50 DKK/ kg  Det lyder stadig meget højt, men det kommer det an på om det er en " all in pris inkl. levering i DK? eller om der er andre forhold som f.eks speciel højde.... osv der har inflydelse på prisen.    Hvor er det fra i kina og hvor til i DK ?  har du nogle mål på kassen?  

Iøvrigt skal du være opmærksom på at maskiner skal være CE mærkede og dU / I  skal kunne dokumenteres at udstyret overholder gældende sikkerhedregler. Det er ene og alene dig som importere der er ansvarlig for maskinsikkerheden. 

Tilmeldt 24. Oct 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hjælpen Ravn.
Det er fra Guangzhou til København. Det er 3 separate kasser med målene 141*78*196 cm.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme.

Umiddelbart virker det til at din fragt vil kunne klares for 30-35.000 DKK Fob luftthavn Kina leveret i DK. Så der må været en fejl i de priser du har fået på omkrig 60.000 DKK. 

Skriv mig evt. en privat besked, så jeg forsøge at hjælpe dig videre.

PS: for en god skyld skal jeg lige nævne at jeg ikke er speditør. 

Hilsen

Ravn 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)