Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er reglerne for hvad udlejer kan kræve at jeg betaler af hans ting

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig imod noget lovgivning indenfor dette her:

Jeg har opsagt mit lejemål efter 12 mdr. efter lejekontrakten. Jeg er flyttet efter de 3 mdrs. opsigelse. Udlejer skrev på sms at det var ok afleveret.

Jeg har nu fået kreditnotaer på forbrug og indskud.

Forbrug var ca. 400kr. mindre end min acontoindbetaling. Selvom vi fik skiftet alle lysstofrør i kontorerne til LED, og opsat 2 lysstofrør i min del af den lejede hal, med sensor på, så den kun tændte når vi var i hallen og arbejde, og ellers slukkede efter kort tid. Så en enorm besparelse i lys. (udlejer takkede mig for at presse på for det)

Efter sidste års opgørelse, fandt jeg ud af, at jeg faktisk var med til at betale for udlejers, private opladning af hans elbiler og motorcykler (4 stk.) og alle hans el-trucks og palleløftere. Det påtalte jeg, og han indrømmede at det var unfair, og han fortalte at han satte separate målere på de steder han ladede hans elbil, så jeg ikke skulle betale til det.

Jeg har det sidste halve år, ikke været meget derude på kontoret, og faktisk arbejdet hjemmefra, for det meste.

Så det undrer mig meget, at forbruget kan være Så højt.

Han har så lige skrevet til mig, at meget af den store udgift i år, er at der har været 2 reparationer på hans porte, på godt 10.000kr. som jeg åbenbart også skal betale noget af...

Kan jeg som lejer, sættes på til at betale for rep af hans porte? Jeg troede da sådan nogle udgifter var med i lejen.

Han har skrevet i lejekontrakten, at jeg står som lejer af 40% af det hele, inkl. fællesområde. Men det er godt nok højt sat. Han har også en anden lejer, som har ca. 10-15% af hallen. 

I lejekontrakten har han skrevet at jeg overtager det normal-istandsat, og skal aflevere det nymalet, inkl. fællesarealer. Og jeg skal betale for rens af tæpper i kontoret. Jeg er selv maler og kan godt se at det ikke var malet da jeg flyttede ind, men troede da ikke jeg skulle male det hele, ved flytning.

Intet var nymalet eller renset da jeg kom ind!

Hans svar er bare, at han forholder sig til lejekontrakten.

Kan han bare forholde sig til denne, standard kontrakt, og er der slet ingen regler eller love, inden for dette område?

Jeg vil gerne høre fra dem af jer, der ved noget og kan hjælpe. Jeg behøver ikke få løftede pegefingre eller gode råd om, at læse kontrakten inden indflytning. Jeg stod i en meget dårlig situation og måtte tage beslutningen indenfor 12 timer, ellers stod jeg ude på "gaden".

På forhånd tak :-)

mvh

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

B2B er der ikke standard regler som i princip ikke sagtens kan afviges i kontrakten, så alt dit skal enten være dækket af den, eller I må slås om - i sidste instans i retten formentlig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)