Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af bil igennem holdingselskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Hvordan er reglerne for køb af bil igennem sit holdingselskab? (Jeg har til info tjekket tidligere tråde/blogge, men svarene dækker ikke helt min konkrete situation.)

Uddybning af spørgsmål: Ved siden af mit fuldtidsjob har jeg et holdingselskab, hvor jeg laver konsulentarbejde. Dvs. jeg har aktivitet i mit selskab. Jeg udbetaler ikke løn fra holdingselskabet, men jeg udbetaler årligt udbytte. Kan jeg købe en bil igennem det selskab, hvor jeg kommer til at bruge bilen ca. 90% privat og 10% erhverv? Og hvad hører der i så fald med af regler, skatter og afgifter?

Håber I kan hjælpe. 

Tusind tak!

Bh Sebastian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har du ikke et alm holding men et driftsselskab når du fakturer konsulentarbejde (og vel med moms) (det kan godt samtidigt ejer andre men er drift når du fakturerer fra det)
Det farligste er hvis konsulentarbejdet af skat kan ses som lønodtagerjob, for så vil alt blive forkastet når man fakturerer det fra et selskab . og det er noget mange rammes af - vi taper triple skat

Du kan godt have fri bil i dit ApS men du betaler den jo selv, købet og driften (ikke momsfradrag hvidpladebil) med penge du eller kunne få ud med måske 60% efter skat i løn + bliver beskattet personlligt af fri bil 
Køber du selv er det sikkert billigere og du kan føre nøje kørebog og få statens takst for de 10% erhverv, men det kræver reel løn dog

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)