Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigt regnskabsprogram - anbefaling

Side 5 ud af 8 (73 indlæg)
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En lille korrektion. Det var ikke korrekt at "alle får tilsyneladende først en godkendelse 1. januar 2024". I Multi-Regnskab er vi blevet godkendt nu og har fået registreringsnummeret "fob447143".

Det fremgår også af brevet at "Erhvervsstyrelsen vil offentliggøre en fortegnelse over alle de på det tidspunkt
registrerede digitale standard bogføringssystemer den 2. januar 2024 på erst.dk"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Bering Jensen / www.multiregnskab.dk:

En lille korrektion. Det var ikke korrekt at "alle får tilsyneladende først en godkendelse 1. januar 2024". I Multi-Regnskab er vi blevet godkendt nu og har fået registreringsnummeret "fob447143".

Det fremgår også af brevet at "Erhvervsstyrelsen vil offentliggøre en fortegnelse over alle de på det tidspunkt
registrerede digitale standard bogføringssystemer den 2. januar 2024 på erst.dk"

ja kan se Dinero også fik OK idag så det er nok ganske mange - tillykke med det gode arbejde også til dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, som John skriver tillykke med det.

Når man søger så syntes jeg ikke jeg har set jeres program i google søgningen, men nu har jeg set det :-)
Prisen på 500 kr/år for drift gør det interessant.

Den 3 gange højere pris for et simpelt holding med EK over 250kkr virker lidt mærkelig, dækker det så et drift under holding?

JEg kan i øvrigt i denne tråd henvise til ing.dk tråd omhandlende det samme emne:

http://ing.dk/artikel/gratis-software-forsvinder-tusindvis-af-virksomheder-ny-lov-faar-leverandoer-til-haeve-prisen

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tak for lykønskningerne :-)

Et "simpelt holding" koster kun 500 kr om året i Multi-Regnskab. Det er først hvis man begynder med værdipapirer og/eller flere ejerandele at man går op i pris, og hvis man synes at prisen bliver lidt skæv fordi man har købt et enkelt værdipapir eller tilsvarende, så skriver man til os og forklarer situationen.

Netop de små holdingselskaber vil jo i stort tal skulle foretage sig noget når de møder kravet om at bruge et godkendt bogføringssystem fra starten af det regnskabsår som starter 01.07.2024 eller senere. Det er sådan set positivt at Dinero (som jeg opfatter det) vil lade dem køre gratis og dermed overholde loven, men de kan jo også vælge Multi-Regnskab hvor vejen til årsrapporten er meget kortere.

Der er nok flere valgmuligheder på markedet end de fleste lige forestiller sig.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Dinero blev også godkendt i dag.

To faktorer jeg ville tage med, hvis jeg skulle vælge regnskabsprogram:

1: Har de styr på sikkerheden? Cybercrime stiger hver dag og vi og alle andre bliver angrebet hele tiden. I Dinero bruger vi millioner af kroner hvert år på sikkerhed og har den højeste certificering i Visma, platinum level. Så jeg ville nok spørge ind til, hvor meget den valgte leverandør gør for at holde slemme mennesker ude.

2: Hvordan er deres økonomi. En ting er at sælge ting billigt, men er der forretning i det og er de der i morgen?
Lønninger, software, forsikringer og alt andet stiger hele tiden, så det er vigtigt at man lige tager et regnskab på sin leverandør, før man vælger dem.

Og nej jer er ikke upartisk, jeg forstår bare ikke, at folk fokuserer på prisen, mere end de fokuserer på brugervenlighed, sikkerhed og om leverandøren har en bæredygtig forretning. For de parametre er ikke i udpræget grad med i certificeringen.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er nu ganske meget om it-sikkerhed i den dokumentation man har skullet indsende i forbindelse med godkendelsen. Vi skrev omkring 25 A4 sider, så den vurdering Erhvervsstyrelsen har foretaget omkring it-sikkerhed er nok ganske grundig.

Brugervenlig er selvfølgelig vigtigt og de fleste systemer har vel videoer hvor man kan få et indtryk af tingene, men også gratis prøveperioder. Det er bare at kigge sig omkring og danne sin egen mening :-)

Med hensyn til "bæredygtig forretning", så er der jo mange virksomheder der ikke lige starter første år med et overskud. Det gjorde Dinero heller ikke på trods af at have aktiveret udviklingsomkostninger. Heldigt at folk dengang kiggede på Dineros årsrapport og tænkte "ikke så gode tal, men interessant produkt, så vi giver det en chance".

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu var det ikke et angreb på jer, men en generel betragtning ud fra de mange kommentarer der kommer her i debatten, bare for at få det på plads.

Jeg skal ikke blande mig i, hvad andre aktører tager for deres services.
Jeg ved bare hvad vores setup koster at drive og hvor meget af det der går til it-sikkerhed.
Bare det vi bruger på at venlige hackere flere gange om året "angriber" os og vi så uddeler dusører når der finder noget, er et betydeligt beløb. Da vi startede på det program for en del år siden, var vi sikre på at de intet ville finde. Men jeg kan love dig for at de fandt sårbarheder, som vi aldrig havde tænkte på, eller på nogen måde selv ville kunne finde frem til. Det tog mange måneder at rette og da vores system bliver videreudviklet hele tiden, har vi de tests med jævne mellemrum.
Min påstand vil være, at kører man ikke den slags tests, så er man så godt som sikker på at være yderset sårbar, hvis en hackergruppe vil afpresse en, eller de vil stjæle date for senere at offentliggøre dem.

Det er bare en af de mange foranstaltninger vi har, for at sikre vores brugeres sikkerhed.

Nuvel, det var bare noget input til debatten, når folks fokus på pris, ofte overstiger deres viden om sikkerhed, både i it og vedr. forretningens langsigtede bæredygtighed.

De bedste hilsner

 

Martin

 

 



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
når folks fokus på pris, ofte overstiger deres viden om sikkerhed, både i it og vedr. forretningens langsigtede bæredygtighed.
det har du ret i. Det er faktisk lidt samme når folk ikke fatter, at en erhvervskonto koster. Alene KYC oprettelse osv, skatteindberetning og og  - det er hammerdyrt at drive den slags, og selv Lunar der æder marked, taber jo mange mio hvert år, trods 3000 kr per konto

Jeg tror, at mange af de som er så kede af der er en pris for regnskab og bank, er meget små virksomheder. De som virkeligt omsætter mindst disse 100.000 kr I nu har sat f.eks, tror jeg brokker mindre over 2400 kr om året

Der jeg oplever det i FB mest, er de små, som måske i 2023 for første og eneste gang omsatte 200.000 kr på nogle helt få enkeltordrer, og måske de næste 5 år driver videre med 40.000 i omsætning.

Før eller siden har I jo skulle vælge overgangen, og om den nu er på basis af 2023, eller I havde ventet til 2024 er nok ikke afgørende. 

Man kan sige I sætter egen grænse, hvor loven om digital bogføring sætter to andre grænser, nemlig ApS formen og så omsætningskrav til personlig virksomhed, som først er om et par år OG - har grænsen 300.000 kr to år i træk.

Det er klart I får flere betalere ved 100.000 kr grænse - men I kunne også have taget samme grænser som loven om digital bogføring, og været helt uden kritik - og kun garanteret bilag i sky osv - til betalerne.

Anyway: At det koster 200 kr om måneden, kan ingen mene er mærkeligt, i forhold til IT, sikkerhed og - udvikling 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg hører hvad du siger John, men havde vi sat grænsen ved de 300.000 kr. så frygtede vi at en endnu større del af vores betalende brugere, ville nedgradere til den gratis version.
Har man et år en omsætning på + 100.000 kr. og så året efter en der ligger under, kan man kontakte os, så finder vi nok ud af noget.

De bedste hilsner

 

Martin

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Jeg hører hvad du siger John, men havde vi sat grænsen ved de 300.000 kr. så frygtede vi at en endnu større del af vores betalende brugere, ville nedgradere til den gratis version.
Har man et år en omsætning på + 100.000 kr. og så året efter en der ligger under, kan man kontakte os, så finder vi nok ud af noget.

De bedste hilsner

 

Martin

fleksibilitet er smukt men kan give lidt arbejde :)  Jeg kender det selv fra visse brancher som svinger enormt - kan lave en film i 2023 og penge ind og så dødt de næste 2 år mens der bygges op osv -

god Jul John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 5 ud af 8 (73 indlæg)