Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server Side Tagging ( Tracking) & alt hvad du skal vide.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Server Side Tagging ( Tracking) & alt hvad du skal vide.

Jeg har via delle skrevet til mine medarbejdere om at det er i går vi skal have konfigureret SST pga det nye EU direktiv om anonym data cookies og at eje sine egne data. Derfor har jeg sat mig ned og skrevet denne instruktion om SST som alle i min netværk har brug for.

Hvis du har et website eller netshop og du ikke får det her sat op, så vil jeg anbefale dig at finde et andet job. For at vi effektivt kan måle effekten af vores kampanger fra GSC , Analytics, Google Ads, Facebook, Klaviyo, (Pinterest) Instagram osv.

Så skal der opsættes Server Side Tagging. Det er et Tag som Tracker på en anden server. Det betyder at vi alle de rigtige data ind fra alle platforme og 3. parts udbydere (cookies) De gør vi ikke nu.

Kun på Facebook hvis vi ser dem på Facebook. Det er et lovforslag der er blevet vedtaget i EU som beskytter brugeren som har ret til at være anonym og eje sine egne data.

Det derfor Facebook har lavet en betalings model, det ikke for at tjene penge på den, den for at når de ikke kan få dine data så må du betale for facebook (til gengæld får du ingen reklamer, og FB tracker dig ikke “angiveligt”)

For at benytte sig af Server Side Tagging skal vi bruge tjenesten stabe.io https://app.eu.stape.io/dashboard Det er dem som er bedst og billigst for en shop som min. Man kan bruge en Google Cloud Løsning men det koster flere hundrede USD om måneden (Det er ikke en løsning)

Jeg ved ikke hvor meget i hver og især ved om SST men jeg kan garanterer jer for at får i ikke dette ind på rygraden hurtigst muligt så kan i god lukke jeres virksomheder for i vil ikke kunne være i stand til at leverer de rigtige data til jeres kunder for de forskellige pixels, Tags og Containers som skal opsættes.

Uanset om man bruger Facebook eller andre platforme så skal man bruge Google Tag Manager som opretter et TAG (en container som tracker) mellem Wordpress og de forskellige 3. parts platforme

 Stabe.io har også lavet et Wordpress plugin-in som vi nok skal benytte. Ligesom Shopify også skal have deres osv. Jeg vil anbefale at abbonnere på denne Youtube kanal fra Stabe og se alle deres videoer. Der er ikke så mange og de fleste er kun et par minutter. Men de viser hvordan man opsætter de forskellige Tags op f.eks et fra FB til Wordpress.

Stape Der skal opsættes tracking til alle platforme mellem Google Tag Manager - Stabe - Webshop - og alle platforme der skal trackes fra Bl.a skal der opsættes Facebook conversion API for WordPress. Se mere her Facebook conversion API for WordPress og Server-side Google Analytics 4 for WordPress Server-side Google Analytics 4 for WordPressServer-side tagging for WordPress

Server-side tagging for WordPress Og se alle de andre videoer de er ikke så lange og jeg vil også selv sætte mig ind i det. Hvis ikke alt det her virker så kan vi ikke længere regne med de korrekte analytics fra alle platforme og vi kan ikke måle effekten af kampagner for vi får kun en brøkdel af data ind.

Til sidst vil jeg anbefale at se denne video på dansk med Jacob Blaesbjers (som i øvrigt er kanon dygtig med alt inden for e-commerce,seo osv osv.)

Se den her. Den er en times lang video men det giver et rigtig godt fundament for SST fordi Jacob bare er rigtig god til at forklare på en nem og forstålig måde. Så meget tjente jeg i min webshop i november ( Server side - Black Friday ) - Jacob Blaesbjerg Kan i øvrigt anbefales at abonnere på hans kanal The Morning Show.

Her  viser alt med hans egen case som er lavet kun til demonstration, dvs vi ser alle data fra han egen wordpress shop t-shirten.dk som sælger “Ja hvad mon de sælger” men de har også meget andet, hvilket er ligegyldigt i den ger sammenhæng.

Det her er absolut 1. Priotet efter nytår ingen SST ingen kampanger. Jeg ved at (min medarbejder) er på dem med sit bogland og vil gå i dybden med det og han ved allerede en masse om det.

Så lad os alle hjælpe hinanden og blive bedre allesammen for jeres virksomheder og min netshop shop indtil videre. Status lige nu er at de går nogenlunde planmæssigt med de andre ting. Mahjar er i gang med at rette en masse 404 fejl samt 301 redirects så vi har alt det fundamentale på plads.


Der skal også laves produkt rettelser på næsten alle produkter, korrektur, rigtig Metatag Descriptions og Title tag descriptions. Interne links (backlinks) Link struktur på Blog (Min medarbejder) Så Google vil indexerer alle blogindlæg , ja som blog indlæg. Jeg har sat en deadline på til den 7. Jan 2024

Hvis ikke det er muligt at få det op at køre inden, må jeg have nogle andre til at lave det. Eller må jeg selv gøre det og sætte mig 100% ind i det. Der burde være tid nok. "Til mine medarbejdere) det er derfor i ikke kan få den pixel og det til at tracke ordentligt, grunden er at SST ikke er opsat.

Når det er opsat kan vi slette de PixelYourSite plugins. De bliver ikke nødvendige. Til sidst når det hele er opsat korrekt kan vi ikke mindst gå i gang med kampanger. Men det har også den fordel at det bypasser alle Ads blockers og det giver shoppen en hurtigere pagespeed, hvilket igen har den effekt at vi bliver bedre stillet i Googles Algoritme.

Det var alt. Jeg har valgt at skrive det så i kan se det efter behov og med links til resurer osv. Der er meget mere derude. Læs evt Googles egne retningslinier for dette nye initiativ fra EU. Jeg behøver ikke skrive hvor i kan finde det.

Hilsen

//Frank

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)