Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ervhervskunder som Vinduespudser og lidt flere spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino og iværksættere

Jeg er her for at blive klogere, så råb endeligt højt, ret mig og kom med ideer og feedback :)

Jeg har et nyopstartet vinduespudser firma ( bare mig for nu ) jeg har lavet meget research og har stadig mange spørgsmål.
en ting jeg dog har svært ved at grave frem er hvordan man for erhvervskunder og om der er regler/love der beskytter erhvervs livet imod sådanne håbefulde nye aspiranter som mig i at reklamere for mig selv ( hvis jeg banker på døren og giver et tilbud, så det jo også en form for på tvungen reklame af mig ).

Er opskriften simpelthen at man møder op i person og siger Hey, jeg har et godt tilbud, og har erhvervs kunder et krav om faktura på opgaven?.
Ville man ikke også prøve at bestræbe sig efter at det bliver en fast abonnements aftale, f.eks. ( lille butik, 3 store vinduer ) Hey, for 250 Kr. om måneden for du pudset dine vinduer vær anden mandag..

En anden ting, er at jeg føler lidt at det nye i dag er at have abonnements kunder, findes der løsninger som f.eks., Dinero ( regnskab ) der kan oprette/administrere dette ?

ideen med abonnement er jo lidt at der er en form for værdig i at sige jeg har 5 "faste" kunder på abonnement, godt arbejde, kvalitet og service, ja så bliver de jo hængende og betaler månedligt, i forhold til, hvis nu Jytte på 58 ringer og bestiller en pudsning, alle går glade der fra og Jytte har intention om at ringe igen, men livet er livet, tiden går og Jytte ringede ikke igen i 6 måneder.. ( tabte tråden her, men håber du forstå hvad jeg mener med det )


på nuværende tidspunkt, kører jeg kun Facebook annoncering for min Facebook side, jeg har ikke en website endnu, men har tidligere erfaring med at programmere hjemmesider, så jeg tænker jeg laver en på et tidspunkt... men i 2023 og prisen for hosten taget i betragtning, er det så der jeg skal fokusere i starten, eller lade sig vente lidt, som en senere udvidelse.

Jeg har Visitkort fra Vista print, som jeg deler ud i det private, men der er langt imellem de virker, så ved sku ikke om man skal bestille et parti mere, hvad er jeres erfaringer med flyers/visitkort?.

Det var mange spørgsmål, tusind tak på forhånd for at tage dig tid.

Mvh

Michael Fenris Vinduespudser
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fenris Vinduespudser:
Er opskriften simpelthen at man møder op i person og siger Hey, jeg har et godt tilbud, og har erhvervs kunder et krav om faktura på opgaven?.
Ville man ikke også prøve at bestræbe sig efter at det bliver en fast abonnements aftale

Ja det er efter min mening bedste mulighed - et personligt besøg eller i nogen fald, ringe op og aftale man må komme og byde på opgaven
Ja du skal give alle faktura hvor evt moms osv fremgår
Jo givet vil man gerne binde dem til abonnement

Dinero kan håndtere abonnement

Jeg ville ikke spare hjemmeside bort - en simpel en med lidt referencer ville jeg have

god vind med pudsningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Dec 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar Jhon.

Jeg tænker jeg møder op med charme og energi og prøver at sælge den godt :)
i forhold til hjemmeside, så har du nok ret, jeg burde nok bare komme i gang med den, da det jo også er en reklame søjle/kontakt platform
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg synes også (du fremtræder sympatisk i dine udtalelser) du skal vise dig personlig hos kunder (med et stort smil).

Det er første 5 sekunder som bestemmer, om de vil snakke med dig.

Vær forberedt, at de fleste har allerede en aftale, så det gælder bare at drage videre.

Du starter småt, men forhåbentligt hjælper dig på et tidspunkt "mund til mund" propaganda.

Du skal ikke skyde med store kanoner i starten og kræve et abo. Men f.eks. "bliver du tilfreds, kan jeg tilbyde dig en fremragende aftale ".

Måske kunne du starte som "underleverandør" til nogen for at finde sig i dette netværk?

Tilmeldt 11. Dec 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Synes nu du skal sparer dig for besværet med at lave opsøgende salg. Jeg tænker at de får nok tilbud om diverse ting fra alskens erhvervsdrivende.

Hvis du gerne vil i gang som vinduespudser, så er vejen frem at etablere et samarbejde med de allerede eksisterende vinduespudser firmaer, dog skal de have en vis størrelse.

Det er meget alment i den branche, og jeg har selv været selvstændig vinduespudser hvor jeg den første stykke tid kæmpede en brav kamp om at få kunder, indtil en bekendt gjorde mig opmærksom på at få etableret et samarbejde.

Jeg ved ikke hvor du holder til, men EVR A/S er en af de helt tunge drenge på det jyske marked, og de søger som regel altid selvstændige med en 80/20 ordning, hvilket er en helt igennem fair fordeling.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)