Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab som medejer af I/S virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

En I/S virksomhed skal have mindst to juridiske entiteter som ejere/interessenter - det kan være både personer, virksomheder eller en kombination deraf.

Jeg er interesseret i fordele/ulemper ved den sidste kombination, person + virksomhed, men det er begrænset hvad jeg kan finde.

Jeg har gennem små 10 år haft en I/S virksomhed. Jeg har siden hen etableret et personligt holdingselskab (ApS) i anden sammenhæng

I/S virksomheden ejes af en anden medejer, og nu ønske denne at træde ud. Jeg selv vil gerne køre virksomheden videre uden at nedlægge CVR (af hensyn til eksisterende aktiviteter og samarbejdsaftaler), om ikke andet, så over en udfasningsperiode.

Jeg kan påføre mit holdingselskab som medejer af I/S virksomheden og på den måde overholde kravet om mindst to juridiske interessenter og på den måde muliggøre, at jeg kan fjerne medejeren som vil udtræde.

Men er det en god idé?

Hvad skal jeg være opmærksom på med denne konstruktion? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Surprise

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vel mest at I/S har den ubehagelige både personlige og solidariske hæftelse, så dit holding eller du selv kan hænge på al gæld og så indbyrdes afregne
Dertil naturligvis regnskabsmæssigt I/S resultatandel via holding

Jeg ville aldrig have I/S så jeg er nok ikke ret
Holding koster idag let 15-20.000 kr årligt i faste omk - lovplige: Digitalt bogføringsprogram (4-5000 kr), erhvervskonto (4´3-5.000 kr), arbejdsskadeforsikring uanset lån og overskud for reg dir (0-5000) - og så kan du skulle bruge hjælp til beskatning for den del og offentlig årsrapport for holding, selvangivelse, kontrollerede transaktioner

Tal med revisor om at omdanne skattefrit til ApS eller - skattepligtigt og så er det let for den anden at sælge dig sine anparter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)