Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan udenlandske selskaber (europa) oprette en erhvervskonto hos danske Banker?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens, 

Jeg overvejer at starte et udenlandsk selskab skal jeg bruge en erhvervskonto. Den erhvervskonto skal gerne være Dansk, men jeg kom til at tænke på om Danske Banker overhovedet udbyder erhvervskontoer til udenlandske selskaber? Jeg ville derfor høre om i kender til nogen danske banker der laver erhvervskontoer til udenlandske selskaber. Har selv prøvet at undersøge ved at ringe til enkelte banker og har indtil videre kun fået nej. Håber i kan hjælpe:) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan de sagtens lovmæssigt og der er også 1000 vis af aktive udenlandske konto i danske banker. Det er bare ikke let for en person uden tilknytning til Danmark at få konto til udenlandsk selskab, men det er i hele verden svært.
Har du en større virksomhed, så går det superlet, der er ikke mange banker i verden der ikke sagde ja til Novo eller Lufthansa, men de vil så normalt, hvis de skal bruge en bank i et land, også have en lokal repræsentation som banken har kontakt til

Du - vil få svært ved at få konto til udenlands selskab i dansk bank grundet langt besværligere hvidvaskkontrol, og med mindre du er stor nok som virksomhed, får du meget svært tilmed

hvad er mon dit formål ved at ville have udenlandsk selskab? Skattemæssigt er driftssted der afgør, så drifter du fra DK er du dansk skattepligtig (også)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeps du har helt ret i jeg stadig er dansk skattepligtig, men pointen med at oprette mit selskab i udlandet er at jeg derved kan undgå nogle momsregler som gør min branche tæt på umulig i Danmark. Jeg handler med counter strike skins. Af de  counter strike skins skal jeg betale 25% moms af hele beløbet som jeg sælger for. Problemet er at alle handlerne som jeg laver er med privatpersoner, derfor er Det ikke muligt at gøre i Danmark. Ved at rykke til fx England kan jeg undgå dette. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ok lyder underligt UK skulle have andre regler for den slags - det er normalt rent EU stof EU: Selling in-game assets subject to VAT - KPMG United States  og generelt slet ikke ændret ved brexit - men har du ret og du synes det er det ekstra værd, så er det vel en vej
Jeg kan heller ikke se de feks må sælge i EU uden enten UK VAT eller det lokale EU lands - det ville EU lov forbyde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

CSJ123456:

Af de  counter strike skins skal jeg betale 25% moms af hele beløbet som jeg sælger for. Problemet er at alle handlerne som jeg laver er med privatpersoner, derfor er Det ikke muligt at gøre i Danmark. 

Hvis du køber produkterne af private, tror jeg de vil kunne gå under brugtmoms reglerne, dvs der skal kun betales moms af avancen. 

Men jeg er ikke 100% sikker, da dette er digitale produkter, så jeg ved ikke, om det forholder sig anderledes, end hvis det er med fysiske varer...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvis du køber produkterne af private, tror jeg de vil kunne gå under brugtmoms reglerne, dvs der skal kun betales moms af avancen. 

Men jeg er ikke 100% sikker, da dette er digitale produkter, så jeg ved ikke, om det forholder sig anderledes, end hvis det er med fysiske varer

brugtmoms er knyttet til varer og ikke ydelser med mindre jeg har misset den helt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:

Hvis du køber produkterne af private, tror jeg de vil kunne gå under brugtmoms reglerne, dvs der skal kun betales moms af avancen. 

Men jeg er ikke 100% sikker, da dette er digitale produkter, så jeg ved ikke, om det forholder sig anderledes, end hvis det er med fysiske varer

brugtmoms er knyttet til varer og ikke ydelser med mindre jeg har misset den helt

Enig men er digitale produkter at betragte som et produkt eller en ydelse. Du køber jo en genstand til et computerspil, som er i et begrænset antal. Og som ikke bare kan kopieres. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:

Hvis du køber produkterne af private, tror jeg de vil kunne gå under brugtmoms reglerne, dvs der skal kun betales moms af avancen. 

Men jeg er ikke 100% sikker, da dette er digitale produkter, så jeg ved ikke, om det forholder sig anderledes, end hvis det er med fysiske varer

brugtmoms er knyttet til varer og ikke ydelser med mindre jeg har misset den helt

Enig men er digitale produkter at betragte som et produkt eller en ydelse. Du køber jo en genstand til et computerspil, som er i et begrænset antal. Og som ikke bare kan kopieres. 

altså EU er tydelig nok - skins er momspligtig ydelse men jeg kan slet ikke se den brugt til brugtmoms uanset hvad - helt klart ikke i DK og EU regler og i dennne afgørelse fra SKAT beskrives klart, at Brugtmoms IKKE kan anvendes. Jeg er ret sikker på det gælder også UK som næppe har ændret den del i forhold til EU gefter brexit

Moms på salg af skins - info.skat.dk  med teksten  "Det vurderes desuden slutteligt, at Spørger ikke vil være berettiget til at anvende brugtmomsordningen, idet skins er en elektronisk leveret ydelse."

Netop ikke vare men elektronisk leveret ydelse og så kan brugtmoms aldrig bruges

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:

Hvis du køber produkterne af private, tror jeg de vil kunne gå under brugtmoms reglerne, dvs der skal kun betales moms af avancen. 

Men jeg er ikke 100% sikker, da dette er digitale produkter, så jeg ved ikke, om det forholder sig anderledes, end hvis det er med fysiske varer

brugtmoms er knyttet til varer og ikke ydelser med mindre jeg har misset den helt

Enig men er digitale produkter at betragte som et produkt eller en ydelse. Du køber jo en genstand til et computerspil, som er i et begrænset antal. Og som ikke bare kan kopieres. 

altså EU er tydelig nok - skins er momspligtig ydelse men jeg kan slet ikke se den brugt til brugtmoms uanset hvad - helt klart ikke i DK og EU regler og i dennne afgørelse fra SKAT beskrives klart, at Brugtmoms IKKE kan anvendes. Jeg er ret sikker på det gælder også UK som næppe har ændret den del i forhold til EU gefter brexit

Moms på salg af skins - info.skat.dk  med teksten  "Det vurderes desuden slutteligt, at Spørger ikke vil være berettiget til at anvende brugtmomsordningen, idet skins er en elektronisk leveret ydelse."

Netop ikke vare men elektronisk leveret ydelse og så kan brugtmoms aldrig bruges

vh John Hannover

Okay så er svaret jo klart og tydeligt, at det næppe kan betale sig at oprette et selskab i udlandet. 

Jeg vidste ikke, at der lå en afgørelse på dette, som jeg skrev, var det en mulighed, at brugtmoms ordningen måske kunne finde anvendelse. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Jeg vidste ikke, at der lå en afgørelse på dette, som jeg skrev, var det en mulighed, at brugtmoms ordningen måske kunne finde anvendelse. 
gælder alle ikke fysiske varer og jeg kan ikke tro UK er anderledes end EU, så skal de have ændret efter brexit men - det ville overraske 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)