Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har oprettet en ny Premier League fodboldside, men ved ikke hvordan den bliver set?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 24
Indlæg ialt: 4
Fra  Fodboldglad Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære rødder.
Jeg ved ikke så meget om at oprette en hjemmeside, men jeg synes, at det er sjovt! I går kastede jeg mig ud i lave en fodboldside med fodboldnyheder kun fra Premier League. Jeg elsker bold.dk og det har været min go-to side i mange år, men efter de blev opkøbt af EB, er der kommet så mange trolls, nyhederne er blevet mere clickbait og alt i alt, følte jeg, at der var behov for lidt konkurrence til at holde dem oppe på lakridserne.
Jeg oprettede min side Fodboldglad.wordpress.com ved hjælp af wordpress, men jeg har ingen idé om hvordan folk rent faktisk kommer til at se siden?
Det er nyt og ufærdigt projekt, men det ville give meget motivation at vide, at det rent faktisk kan lade sig gøre at få folk til at besøge min side, selvom jeg ikke har betalt mig til det.
Jeg håber, at der er nogle kloge hoveder herinde, der kan hjælpe mig videre.
De bedste vinterhilsener Jonas
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

de første besøgende er de vanskeligste. Ind og skab indhold i massevis først- Når du har det, så ind på fodbold fora - FB osv, og referer til den så nogen får lyst at kigge ind
Uden annoncer, er det helt op til at få du skaber trafik på siden

Det kræver nyheder HELE tiden.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Feb 23
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du intet kender til SEO, Opbygning af hjemmesider og/eller lave content - skal du forvente at bruge de første mange mange hundrede timer før du ser en bare en lille smule traffik. Derved ikke sagt det ikke er muligt, for det er 100% muligt - det er bare en lang og tung process.


Hvis du virkeligt mener det, vil jeg forslå at du som udgang:

1) Køb et ordenligt domæne + billig hosting (så du ikke sidder og laver content på et wordpress.com subdomæne)
2) Køb et premium theme, og få sat det op - tænk over hvad du vil med din side, og find et som passer til dine fremtidige behov
3) Få set en helvedes masse videoer om SEO, og så ellers bare begynd at skriv en masse

Find ledige udløbede/ledige domæner - https://thedomainrobot.com/dk

Tilmeldt 16. Jan 24
Indlæg ialt: 4
Fra  Fodboldglad Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for svar. Jeg har læst, at der kan gå ca. en måned før man overhovedet kommer på google søgelisten. I så fald giver det vel bedre mening at intensivere contentproduktionen deromkring? Nyheder bliver jo alligevel mindre relevante, når de er 3-4 uger gamle, så måske det er bedre at sætte alt ind efter hjemmesiden lige har simret lidt? Men igen, jeg ved meget lidt om det, så det er rent gætværk :)
Men virkelig mange tak for, at i gav jer tid til at give gode råd :)
Tilmeldt 22. Feb 23
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan tvinge google til at indeksere din side, gennem "Google Search Console" - men at google indeksere din side er ikke ensbetydning med at du bliver vidst i søge resultaterne - som udgangspunkt siger man det tager en 3-6 måneder før en specifik side (fx. https://fodboldfans.dk/blog/em-1992) rammer den placering i søgeresultaterne google mener den bør ha.
At bruge tid på at skrive content, før du har købt et domæne og opsat din side med et "ordenligt" premium tema giver ikke særligt meget mening - vil faktisk gå så langt at sige, det bare er spild af tid.

Find ledige udløbede/ledige domæner - https://thedomainrobot.com/dk

Tilmeldt 16. Jan 24
Indlæg ialt: 4
Fra  Fodboldglad Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Okaj, ja det lyder som lidt af en kattepine, hvis det tager så laaang tid. Men måske er jeg bare er en pladderromantisk hjemmesidelaver, men jeg drømmer om at siden bliver lavet helt uden at skulle betale sig til det. Kan det virkelig passe, at man kan investere så meget energi i et projekt, men det er ligegyldigt, fordi man ikke har betalt enlanden stor kanon? Jeg kunne se, at jeg havde over 50 besøgende på siden i går, og jeg har fået min første subscriber i dag. Har sågar fået min første besøgende fra de arabiske emirater i dag, så måske det kan lade sig gøre. Jeg håber :) Jeg vil i hvert fald knokle på for at se om det kan lykkes
Fra København
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 12
Fra  HverdagsAI Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Jeg er ikke helt enig i de andres tilgang, da nyheder er en noget andet størrelse end klassiske produktsider. SEO vil jeg se som uvæsenlig i den klassiske forstand, da få "søger" efter nyheder. Så skulle det være hvis der ikke er konkurrence på "Nyheder Tottenham, Real Madrid etc. men vil mene at du er oppe imod mastodonter i dette tilfælde.

Alternativt kunne du gå efter at ranke på tendenser og long tail keyword som "Hvilken fodboldstøvle spiller Messi i mv" hvem er Ronaldos kone mv. selvom det bliver noget mere tabloid agtigt. 

Som eksempel vil jeg spørge dig, hvordan fandt du frem til bold.dk i sin tid? Da jeg var yngre brugte jeg også bold dagligt, og kan ikke huske jeg er kommet ind via en google søgning. 

Så hvis jeg var dig, ville jeg gå efter at lave kvalitets indhold og lave SoMe profiler, hvor alle dine artikler bliver delt. Der findes i forvejen en masse af disse clickbait sider, men de har det fordi det virker, og forhåbentlig kan kvalitet bryde igennem støjen, selvom det bliver svært.

Det næste er at du skal have nok indhold, hvis det skal være en side man som bold da jeg var yngre går ind på, når man åbner sin browser. Dette kan være svært, hvis man er "bred" i sine nyheder, men samtidig ikke får alt med. Så ville nok fokusere på en enkelt liga til at starte med, så du kan få det meste med, eller have alt om specifikke spillere eller klubber, så du kan få besøgende, der vender retur.

Håber det giver mening og du kan bruge det.

Venlige hilsner 

Jacob

Arbejder på at få gjort AI til en del af hverdagen i flere danske virksomheder. Fokus på praktiske færdigheder istedet for teorien bag! Den del må professorer og PHD'ere tage sig af.  

  

Besøg HverdagsAI Smile Eller se klik direkte til en oversigt over de forskellige AI Kurser

Tilmeldt 16. Jan 24
Indlæg ialt: 4
Fra  Fodboldglad Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det tabloid agtige er ikke lige min stil. Det er egentlig, det som jeg forsøger at gøre op med med mit site. Det er mange år siden med bold.dk, men måske det har været gennem fb (dengang Facebook var hot). Jeg havde overvejet at gå SoMe-vejen, men har kun en IG til arbejdsrelaterede ting, og at skulle slå det op på Facebook, virker som lidt for stor en commitment på nuværende tidspunkt. Jeg har taget udgangspunkt i Premier League, som jeg selv er mest interesseret i personligt, så det var også nogle tanker, som jeg havde gjort mig undervejs. Siden blomstrer så fint lige nu, hvor jeg kan se, at der kommer besøgende, og der bliver liket, og der var sågar en som fortalte projektet var sympatisk og han var interesseret i at hjælpe mig med marksføring og synliggørelse kvit og frit. Jeg har med siden lidt lagt op til at markedsføre mig på at siden netop ikke skal være kommerciel, så jeg tænker at gå i den fuldstændig modsatte retning af det man normalt gør, når man opretter en hjemmeside. Og så håbe på, at det kan have en selvforstærkende effekt. Inspirationen for overhovedet at oprette en fodboldside, var bl.a. at jeg havde læst fra folk og også selv mærket, hvordan Bold.dk, var blevet mere clickbait og sensationspræget end tidligere efter de blev opkøbt af EB. Dermed håber, jeg på at brande sitet som mere eller mindre det omvendte af de kommercielle fodboldsider - selvom det selvfølgelig kan blive en meget langstrakt proces og have en lang række udfordringer, som man ville kunne undgå, hvis man hev dankortet op af lommen. Igen tusind tak for svar og indsigt :)
Fra København
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 12
Fra  HverdagsAI Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig og føler bestemt der er et marked for dit produkt :) 

Ift. SoMe er det også mere for at få skabt noget interesse og første gangs besøgende på dit site. Så folk ligesom bold i gamle dage, åbner det en gang om dagen og kigger nyhederne igennem. Det ville kunne sættes op, så det nærmest foregik automatisk. 

Alternativt kunne du oprette sider/ profiler på de forskellige SoMe kanaler, og i modsætning til de andre kun poste 1 gang pr. dag, hvor der så er et resume eller en oversigt over dagens vigtigste nyheder. Så folk ikke bliver clickbaitet til den enkelte artikel, men for at læse deres Premier League nyheder der inde :)

Held og lykke med projektet

Arbejder på at få gjort AI til en del af hverdagen i flere danske virksomheder. Fokus på praktiske færdigheder istedet for teorien bag! Den del må professorer og PHD'ere tage sig af.  

  

Besøg HverdagsAI Smile Eller se klik direkte til en oversigt over de forskellige AI Kurser

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første du kan gøre hvis du ikke allerede har gjort det er at dele siden med alle dine venner. Fortæl om dit projekt på facebook, send din familie og venner en besked på de kanaler du normalt kommunikerer med dem osv. Hvis du gør det godt vil de mest begejstrede af dem måske fortælle det til nogle af deres venner, eller dele nogle af artiklerne på deres kanaler over tid, og så stille og roligt kan du blive sådan et sted for lige skal ind og tjekke for at se om der er nyt. Lav nok content til at du er stolt at projektet og fortæl så om det hvor du kommer frem.

Hvis du bare gerne vil skrive uden at bekymre dig om at opbygge en hjemmeside og læseskare, så er der nok nogle nyhedssites der allerede er etableret hvor du måske kan få et job som skribent. Ved at nogle sider betaler pr artikel man skriver, og selvom det måske kun er 20 eller 30 kr pr artikel, så er det nok bedre betalt end hvis du selv skal bygge noget op.

Er det sjove at lave hjemmesiden, er det at skrive eller er det at mange læser? Find ud af hvad der er vigtigt for dig, så kan du måske også blive lidt skrappere på hvordan du får mest af det, uden for meget af det der er mindre sjovt.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)