Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Partner Agreement" i et I/S?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Er der nogen herinde der har forsøgt at oprette en erhvervskonto hos Revolut Business som I/S? Vi sidder nemlig i en roadblock, der hedder at de gerne vil have en "partner agreement" som dokumentation på vores virksomhedsstruktur. Det kræves også at den er underskrevet af en godkendt revisor/advokat/notar. Det har vi egentlig ikke lyst til, fordi det lyder ret dyrt og vi har som sådan ikke brug for den. Er der nogen der har været igennem det samme og evt. fundet en god løsning?

Background til dem der er interesseret:

Jeg har en lille webshop sammen med en ven, og vi forsøger at få oprettet en erhvervskonto så vi kan modtage penge fra vores indløser Worldline. De kræver nemlig at kontoen vi oplyser dem er ejet af virksomheden. Så det går ikke med privat konto, selvom det ikke er påkrævet at have erhvervskonto når man er I/S, som vi er.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

REVOLUT er vel valgt fordi danske banker ikke vil have jer ind, eller er det for prisen? For med webshop ville jeg have dansk bank

Nå - revolut skal have registreringsbevis og med partner agreement må menes ejeraftale, som er meget afgørende i et I/S - og i det omfang de kræver revisor, så kommer i nok ikke uden om. Jeg troede faktisk generelt revolut gik uden om I/S netop grundet den ubehagelige solidariske personlige hæftelse

Alle indløserer vil generelt kræve at aftalen er med den der bruger den = naturligvis erhvervsaftale i banken

Det I/S skal også have Nemkonto lovmæssigt inden første kontakt med det offentlige (ex moms retur), og det får i aldrig en bank til at tilslutte et peronligt CPR til en konto der ejes af et I/S så rent praktisk er det faktisk i nemkonto lov - lovpligtigt (det du taler om er skat som er ligeglade, men der er andre i verden end skat)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Påtegning af et dokument koster 300 kr. hos en notar, så det er ikke dyrt.

Tilmeldt 24. Jan 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, Revolut var valgt for prisen. Eller manglen på denne; basic-pakken er tilstrækkelig og nemlig gratis.

Ideen var selvfølgelig også at hooke vores NemKonto til Revolut kontoen via blanket for udenlandske konti. :)

Men ja, jeg må indrømme at jeg ikke havde tænkt over at vi nok alligevel ville få brug for en erhvervskonto ifm. kontakt med det offentlige. Kan du forklare lidt mere om det ? :)
Tilmeldt 24. Jan 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak, det må jeg undersøge nærmere.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor ikke bare få en dansk bank, så slipper du for alt det bøvl.   

Priserne i en dansk bank afhænger af hvor atraktiv du er som kunde for banken. 

Tilmeldt 24. Jan 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har kigget rundt og de vil have mindst 3000 kr i oprettelse samt et periodisk gebyr. Nogle kræver såmænd revisor eller at man er privatkunde hos dem. Så det er egentlig de danske banker der er bøvlede for mig hehe. De vil også gerne have alt mulig dokumentation.

Vi er en helt ny webshop og det betyder at vi nok scorer lavt som attraktiv kunde. Selv om jeg godt ved at man skal risikere penge, så vil jeg helst prøve at se om vores forretning kører godt, uden at betale for så meget i oprettelse osv. Det er for at spare det væk.

Am I missing something? Håber ikke at jeg er langt ude med det jeg siger :)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen hos en dansk bank er prisen altid et forhandlingsspørgsmål og hvor interesant man gør sig som virksomhed

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

soris:
Jeg har kigget rundt og de vil have mindst 3000 kr i oprettelse samt et periodisk gebyr. Nogle kræver såmænd revisor eller at man er privatkunde hos dem. Så det er egentlig de danske banker der er bøvlede for mig hehe. De vil også gerne have alt mulig dokumentation.

Vi er en helt ny webshop og det betyder at vi nok scorer lavt som attraktiv kunde. Selv om jeg godt ved at man skal risikere penge, så vil jeg helst prøve at se om vores forretning kører godt, uden at betale for så meget i oprettelse osv. Det er for at spare det væk.

Am I missing something? Håber ikke at jeg er langt ude med det jeg siger :)

det er ret snitmæssigt med 3-5000 kr i samlede årsomkostning for dansk bank - og det er nok hvad det skal koste, for ellers var der en af dem, der satte det til 1000  kr og tog hele markedet. Der er trods alt ca 70 pengeinstitutter, og Lunar med 3000 kr per år, har store underskud til nu hvert år, så helt enkelt er det ikke at drive et stort pengeinstitut, selv uden filialer

Du kan jo vælge at prøve Lunar til de 3000 kr per år, og de kræver ikke revisor, men det kommer mere og mere for hver gang ny hvidvask og KYC lovgivning lægger mere til

Udenlandsk som revolut kan måske bruge, men til en dansk webshop vil jeg kalde det skidt i forhold til direkte MP tilslutning og valg af betalingsløsninger til shoppen og den gratis er også ganske begrænset i brugermulighederne

Ting koster og du skal ikke lave en webshop, hvis 3-5.000 kr om året er nogen form for forhindring, for så skyder du din egen shop ned tror jeg

Du har helt ret i, at du ikke har det store af forhandle med, hvis du ikke som privatkunde er større kunde i egen bank med måske huslån og pension osv, så er en ny webshop meget lidt attraktiv - besværligt indgangskontrol og surhed over prisen og mange af kunderne er væk kort efter - lukkede, men i egen bank, vil du ofte have lidt velvilje og så kan det være år 1 med indgangsprisen er over 3000 kr, men så kan årene fremover være lavere end, - f.eks lunar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)