Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En umiddelbart håbløs situation... (hjælp...)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 16. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer, 

Min situation kort: 

- Enkeltmandsvirksomhedens CVR tvangslukket for mange år siden, grundet manglende moms -og skattebetaling. 

- Gælden til inddrivelse er pt. 1.1 mil. kr. ;(

- Pt. står jeg til at kunne overtage en stor udlejningsejendom fra en bekendt, med køberet om 2 år. 

(Jeg vil altså ikke eje ejendommen før efter et køb i fremtiden - men betale leje for brugsret). 

Indtil da, vil jeg kunne udleje værelserne som korttidsleje og selv bo i ejendommen. 

Problemet er, at man skal momsregistreres for udlejning over 50.000 kr./ 70 dage i året. 

Og, jeg er jo pt. ikke i en situation hvor jeg kan få genåbnet mit CVR. 

Spørgsmålet er derfor, hvad der er den bedste løsning? Er der overhovedet en løsning?

Mine tanker er enten at; 

A: Overtage ejendommen og genererer en indtjening 50-70.000K/md overskud, gå til Gældsstyrelsen og lave en aftale herefter og håbe på at jeg kan få lov at genåbne min monsregistrering baseret på den dokumenterede faste omsætning, så jeg kan fortsætte udlejningen. 

eller: 

B: Finde en partner, som kan etablere et ApS som lejer ejendommen, og som fastsætte mig til en fuldtidsløn, som kan bruges til afdragsordning af gæld.

eller: 

C: Tage et fuldtidsjob i et par mdr., og gå til Gældsstyrelsen før jeg begynder udlejning i ejendommen, og få en aftale på plads INDEN baseret på lønnen fra mit fuldstidsjob. (Dog kan jeg ikke have et fuldtidsjob, MENS jeg udlejer værelserne, da jeg vil stå for alt selv). 

Alle input er meget værdsat, på forhånd tusind tak! 

A.L. 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

A - Forstår jeg ikke. Mig bekendt er udlejning som udgangspunkt momsfrit https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiNsuLU2oKEAxV1PxAIHQ4pB6UQFnoECA4QAw&url=https%3A%2F%2Finfo.skat.dk%2Fdata.aspx%3Foid%3D2237739&usg=AOvVaw377OExIwICyc-3Uuv0N18r&opi=89978449
 Man skal søge om momsregistrering hvis man vil være med moms, hvad man normalt gør hvis det er til erhverv, fordi lejer så bare trække momsen fra, og man så selv har momsfradrag for forbundne udgifter
Du kan ikke forvente genåbning uden sikkerhedsstillelse normalt - og gøre noget i håb om et eller andet, holder ikke, men du kan skrive til skat, og undersøge hvornår du igen kan stifte og momsregistrere, så får du det klart - det kan være forældet i forhold til sikkerhed også

De 50 t er omsætning før omkostninger og ikke indtjening, og der skal registreres når det er klart man kan komme over = når indtjening ligner 4000 kr om måneden

B: Ja en anden ejer og ansætter dig, husker feriepenge, ATP, Arbejdsskadeforsikring for ejer og dig, osv, men du kan så ikke bare lige overtage det ApS . igen samme problematik med skat og moms

C lyder da bedst, men hvorfor kan du ikke have fuldtidsjob og leje ud samtidigt - det ville jeg da satse på for at afvikle gælden. Du kan overveje gældssanering men det kræver, at du har en helt afklaret situation, og f.eks ikke nu fuldtid men ved det slutter - så falder gældssaneringen som mulighed formentlig http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/gldssanering.html 

--------------

Du er en gang faldet i et dybt hul, og nu skal du lade være med at grave det dybere, ved at påtage dig nogen form for risiko, før du har afviklet gælden. Jeg kan ikke afgøre risiko her, men vil sige til dig, at masser af udlejninger går helt galt, der er intet sikkert i det normalt. Enten er din bekendte filantrop der vil give dig penge, eller - der er en grund til det tilbud

Se at køre på med jobs alt du kan og betale af - og søg så gældssanering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tusind tak for dine input, meget værdsat! 

Ift. moms på udlejning så er undtagelsen jo, som der også står i linket, "Udlejning af værelser i hoteller og lignende" for korttidsleje. 
Tror det er korttidsleje der er afgørende. 

Og jeg vil fra første måned overstige 4.000 kr. pr. md. efter udgifter. 

En genåbning med sikkerhedsstillelse ville være ideelt. 

Har du nogen anelse om hvad en sådan sikkerhed kunne være i mit tilfælde? 

1. Hvad hvis jeg kunne låne 500.000 kr., samt dokumentere en lejeindkomst på f.eks 50.000 kr./md.? 

2. Er det muligt uden gældssanering, at forhandle en reduceret gældssum hvis jeg stiller ovennævnte garanti?

Altså, at få den ned i 800-900K måske, var tanken.  

Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at grave hullet dybere. Jeg vil undersøge hvorvidt jeg kan arbejde mere eller mindre fuldtid, på samme tid at jeg udlejer. 

Jeg vil bare ha' det ud af verden, men som jeg ser det, jo højere indkomst jeg har, jo hurtigere går det. 

Og med kun et almindeligt fuldtidsjob, virker det uoverskueligt med den sum. 

Mvh.



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

[/quote]

A.L.:
Ift. moms på udlejning så er undtagelsen jo, som der også står i linket, "Udlejning af værelser i hoteller og lignende" for korttidsleje. 
Tror det er korttidsleje der er afgørende. 

Og jeg vil fra første måned overstige 4.000 kr. pr. md. efter udgifter. 

En genåbning med sikkerhedsstillelse ville være ideelt. 

Har du nogen anelse om hvad en sådan sikkerhed kunne være i mit tilfælde? 

ok - værelse og hotel type - ja så er der momsreg pligt og du skal ikke gå igang inden, for så SKAL det være slut inden 50 t inden for 12 mdr

Sikkerhedsstillelse skal svare til skats risiko på en momsperiode + skatten - hverken mere eller mindre, ud fra dit forventede niveau. 

[quote user="A.L."]1.

Hvad hvis jeg kunne låne 500.000 kr., samt dokumentere en lejeindkomst på f.eks 50.000 kr./md.? 

2. Er det muligt uden gældssanering, at forhandle en reduceret gældssum hvis jeg stiller ovennævnte garanti?

Altså, at få den ned i 800-900K måske, var tanken.  

1 tvivler jeg lidt på du kan med mindre det er en nærtstående der vil låne dig, men i gældssaneringen vil man altid normalt holde arbejdsindtægt for mere stabil end selvstændig virksomhed, men har du bevist overskud på 50 t om måneden over 1,5 år f.eks, så vil det godt kunne indgå, men det er rettens vurdering der tæller, så det er dem der skal overbevises om, at det nu er din faste fremtids indkomst, da de bruger den til at sige hvad du over en periode skal kunne afbetale.

Der vil naturligvis også ses positivt på hvis du låner 500 t og betaler gæld tilbage med (det kommer af sig selv for skat gør givet udlæg omg. efter lånet)

Jeg er med på, at det er uoverskueligt og næppe noget man kan klare med et alm fuldtidsjob, uden en gældssanering, men til alt er afklaret, arbejdede jeg i alle fald fuldtids alt jeg kunne få

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak igen, John - meget værdsat. 

Hvis man nu kigger helt åbent, og "urealistisk": 

Hvad ville være den bedste løsning? 

Ville det være at få et omlægningslån og udbetale hele gælden? 

Jeg har jo teknisk set 1-2 mdr. til at bevise at det er rentabelt (inden jeg overstiger grænsen)
kan en bank eller anden enhed ikke overveje at give mig et omlægningslån, såfremt jeg kan vise resultater? 

Er der i værste fald dårlige resultater, kan jeg jo opsige kontrakten og droppe det. 

Jeg ved med sikkerhed at jeg som minimum vil dække mine udgifter. Dvs hullet ikke bliver dybere.

Tilmeldt 16. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der ved om det lovligt/muligt at oprette et UK Ltd.selskab, hvis man ikke kan få genåbnet sit danske CVR pga. en fejl man begik som 22 årig? 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

A.L.:

Nogen der ved om det lovligt/muligt at oprette et UK Ltd.selskab, hvis man ikke kan få genåbnet sit danske CVR pga. en fejl man begik som 22 årig? 


UK blander sig nok ikke i det -slet ikke efter brexit, jeg tror ikke en gang der køres kontrol - men lad nu være med at være røget i et hul, kun for at ryge i et nyt

Det er jo ikke til at drive det hvis ikke du dels kan få en bank i UK med, og det er svært når du ikke selv bor der kan jeg love, og samme i DK og driver du det fra DK har du en masse problemer med mulig beskatning fra UK men - vil være dansk skattepligtigt da DK er faktiske driftssted - 

Alternativet er at betale den gæld der vel forhindrer ny åbning i DK - det vil være det fremadrettede eneste rigtige, det andet kan du få alle problemer ud af, og Dansk skat kan som også gøre udlæg i UK værdier osv - skal gøre kan man sige, for det er jo danskernes penge og ikke skats.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det bliver nok noget rod med UK Ltd. 

Nogen der har hørt om, at et pengeinstitut vil inddække en skattegæld i millionstørelsen, såfremt man kan dokumentere en høj månedlig indtægt på omkring 100K? 

Dvs. de tager gælden fra SKAT, og man sammenlægger og betaler en lavere rente hos pengeinstituttet? 

Eller er det NO-GO hos alle banker? 

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

A.L.:
Nogen der har hørt om, at et pengeinstitut vil inddække en skattegæld i millionstørelsen, såfremt man kan dokumentere en høj månedlig indtægt på omkring 100K? 

Dvs. de tager gælden fra SKAT, og man sammenlægger og betaler en lavere rente hos pengeinstituttet? 
nej  - det ville være til en meget meget høj rente som nok slet ikke slog skats for millionskattegæld dækket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke nogen kunne gå på 6%... Ved man om det er sket? 

Og dernæst - gælden og dens størelse skræmmer mig ikke.

Mit største problem er, at jeg ikke kan drive virksomhed og skabe en høj indtjening til at høvle gælden af med. 

Ydermere: Er det korrekt forstået at indrivelse af gæld har været suspenderet i en årrække, fra 2015 tror jeg, og først genoptaget i 2021. Dvs. så er den gæld de mener jeg skylder dem, formentlig forældet i november 2024. advodan . dk /da/privat/viden-til-dig/ny-lov-gaeld-foraeldes-forst-fra-2024/

Derfor ville en tilkendegivelse af gælden nu, hvilket jeg ikke gør, afbryde forældelse, og fristen starte forfra. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)