Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af udgifter ved udlejning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens - til udlejning af lejlighed har jeg fået oprettet særskilt konto. Her skal indbetales leje og depositum for at holde det adskilt fra egen økonomi. Er det korrekt ligeledes at lade betalingsservice trække fra denne når det kommer til afdrag + udgifter til lån, samt ejendomsskat og fællesudgifter?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan du da sagtens, så længe du er privat person er det lige meget hvilken konto du bruger. Afdrag har ikke med udlejning eller udgift at gøre, dem er der jo ikke fradrag for så de er dine egne, helt som renten alt andet lig (uden brug af VSO som oftest kræver revisor) hører til dig personligt og ikke er med i udlejningsregnskabet overhovedet. Lån ligger privat.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jun 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar - jeg blev i tvivl idet alt jeg kan læse mig til, siger at jeg bør lade denne indtægt beskattes under virksomhedsordningen (da jeg betaler topskat). Her læser jeg også at jeg ikke skal have revision, men jeg skal føre regnskab

Som du også udtrykker er det kun renten jeg kan trække fra, og jeg blev derfor i tvivl om jeg skulle udbetale "overskuddet" fra udlejningskontoen, hvis jeg vil benytte disse til at afdrage, og derved alligevel ender med at skulle betale fuld skat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Famile:

Tak for svar - jeg blev i tvivl idet alt jeg kan læse mig til, siger at jeg bør lade denne indtægt beskattes under virksomhedsordningen (da jeg betaler topskat). Her læser jeg også at jeg ikke skal have revision, men jeg skal føre regnskab. 

Som du også udtrykker er det kun renten jeg kan trække fra, og jeg blev derfor i tvivl om jeg skulle udbetale "overskuddet" fra udlejningskontoen, hvis jeg vil benytte disse til at afdrage, og derved alligevel ender med at skulle betale fuld skat. 

hvis du vil bruge VSO skal du gå til revisor og kan ikke bare hæve privat som du vil, Det giver fuld skat af de penge du skal afdrage med uanset hvad, det gør det da for alle mennesker med huse osv??

Uden VSO kan du gøre lige som du vil med hvilken konto men det er en privat hævning til afdraget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jun 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, ja, det var ikke det som var tvivlsspørgsmålet. Ikke sikker på hvordan jeg kan forklare spørgsmålet mere klart, men vil forsøge med eksempel. Hvis jeg f.eks. har lejeindtægt på 10.000 per måned, og kvartalsvis betaler 20.000 på mit lån (afdrag,rente,bidrag), så kan jeg trække 20.000 fra kontoen, og registrere dem som alm indtægt. Så sparer jeg 10.000 op i "virksomheden" og får VSO fordelene på fradraget. 

Og igen lige en registreret protest mod at jeg "skal" gå til revisor. Jeg forventer at gøre det, men både Skat og det almene folkelaug (google) syntes at være enige om at jeg ikke "skal".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

du SKAL ikke gå til en revisor men du kan gå helt galt hvis du ikke får hjælp til det du spørger om. Du forstår slet ikke VSO hverken ud fra dit spørgsmål eller dit svar og heller ikke alm skat og hvad der giver fradrag - så søg hjælp eller tag risikoen selv

vh John Hanover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jun 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Søger hjælp her, men finder ingen Big Smile 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har for lidt viden om VSO basis til at nogen her har kunnet forklare dig det. Der er ting du ikke kan få af Amino osv - hvor du må sætte dig ned og afsætte lidt tid og penge sammen med en der kan gennemgå, og måske også overtage bogføring, for dine svar her viser, du ikke klarer den selv - og det er skam stor hjælp for dig, at få det at vide
Du kan kommer hammergalt af sted med VSO uden en rutineret VSO person i ryggen og det er du ikke alene om. De fleste der kører VSO selv vil blive taget i fejl (over 50% har jeg set angivet) VSO er IKKE helt enkelt som du tror og du får ikke skilt rente og afdrag heller - Afdrag vil være en hævning i hæverækkefølgen og ikke en udgift i VSO

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)