Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bæredygtighed i Rygeindustrien

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej gode folk på Amino!

Jeg har kastet mig ud i iværksætterlivet for et par år siden og har for nyligt fundet min passion indenfor rygeindustrien. Det har været en vild rejse med masser af læringskurver, specielt omkring det at skabe et bæredygtigt produkt er den sværeste bakke at cykle over. priserne ved producenter stiger eksponentielt hvis man har noget der bare minder om ændringer til deres standard produkt.

Noget, der virkelig har fanget min interesse, er udviklingen inden for rullepapir og rygetilbehør. Mange forbrugere, inklusive mig selv, søger nu produkter, der ikke kun er af høj kvalitet, men som også tager hensyn til vores klodes helbred. I min søgen stødte jeg på cigaretpapir.dk og rawthentic.com som jeg synes er gode eksempel på virksomheder, der lader til at tage bekymringerne seriøst. Det er ret fedt at se, hvordan de kombinerer kvalitet med bæredygtighed, men som nævnt før er priserne selvfølgelig ikke i den billige ende så antager de har stået med samme overvejelser som mig. ift pris vs kvalitet.

Jeg er super nysgerrig efter at høre fra andre iværksættere og deres oplevelser inden for dette felt eller andre hvor samme overvejelser gør sig gældende. Har nogen af jer erfaringer med at integrere bæredygtige praksisser i jeres forretningsmodeller, især i industrier, som traditionelt ikke er kendt for deres grønne tiltag? Hvordan balancerer I mellem at drive en forretning og samtidig passe på vores miljø?

Jeg ser frem til at høre jeres tanker.

Mvh Phillip
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville let tænke GREENWASHING hvis en industri der fremstiller noget så sundhedsskadeligt (og heller ikke godt for nærmiljøet) som rygning, begyndte at tale om deres miljøbevidsthed i dyrkning af tobakken og fremstilling af papiret. 
Ikke at det ikke også der kan give mening, men jeg synes industrien er sundhedsskadelig og røg og skodder i naturen er følgen.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg er helt enig i at rygning selvfølgelig er en skadelig ting, men hvis vi ser udover det og accepterer at voksne kan bestemme over egen krop. om de vil køre uden sele eller ryge fx.
at det så påvirker omkring sig er jo det som der skal tages fat i, fx udfasning af plastik i filtre eller sørger for at skovene ikke bliver ryddet for at lave papir.
Mvh Phillip
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Phillipkejlstrup:
jeg er helt enig i at rygning selvfølgelig er en skadelig ting, men hvis vi ser udover det og accepterer at voksne kan bestemme over egen krop. om de vil køre uden sele eller ryge fx.
at det så påvirker omkring sig er jo det som der skal tages fat i, fx udfasning af plastik i filtre eller sørger for at skovene ikke bliver ryddet for at lave papir.
Mvh Phillip

det er da korrekt, men det er bare ikke for mig noget, som industrien kan skabe goodwill eller nye kunder på, at nogen siger de bruger papir og tobak fra bæredygtig produktion osv. Jeg tror den vil slå igen den modsatte vej som greenwashing men er ikke i tvivl om industriens ansvar for både ganske meget sygdom og forurening, og vil industrien fjerne plast fra filtre og rydde skodder op, er det godt men jeg tror ikke det giver noget større positivt i salg osv - det er deres simple pligt helt enkelt. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er da ingen bæredygtigthed i at få vare fra den anden siden af jorden, tilmed fra lande der har en meget små miljøkrav. Papirfremstilling er heller ikke super miljøvenligt.  så alt i alt en omgang green washing. 

Tilmeldt 31. Jan 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
absolut enig, det kan sagtens opfattes som greenwashing og vil 9/10 gange også være det.
det som jeg tænker kunne være spændene er om der er plads på markedet til nogen som reelt prøver at gøre op med de flade forsøg på at være bedre.
at man bare har FSC mærkning er sådan ikke noget at råbe hurra for hvis man intet andet gør.
spørgsmålet er hvor stor en forskel skal/kan man gøre samtidigt med at produkterne skal være til at betale og virksomheden holder sig rentabel.

Mvh Phillip
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Folk har sjovt nok en tendens til at glemme alt om miljø/bæredygtighed når bare prisen er lav. 

Tilmeldt 31. Jan 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er måske her problemet ligger, er folk i virkeligheden miljøbevidste fordi det er ildeset ikke at være det? går man rigtigt op i noget hvis man ikke er villig til at betale mere, gøre mere eller ofre noget for det? måske jeg er fjollet men tænkte at folk reelt gerne ville betale mere for gode varer men det kan selvfølgelig være det bare var ønsketænkning

mvh Phillip
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)