Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandvirksomhed - skat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

jeg har oprettet en enkeltmandsvirksomhed ved siden af mit faste job.

Jeg har helt styr på det med at indberette momsen.

men jeg er forstår bare ikke alt det her med at betale skat af indkomsten og ens personlige fradrag.

på min forskudsopgørelse er der for 2024 sat ind fra skats side at der forvenes indkomst på 100.000 kr ved min enkeltmandsvirksom. Det har bevirket af mit fradrag er faldet fra 11.000 kr til nu kun at være 3000 kr om måneden hos min arbejdsgiver.

jeg har læst og læst men jeg kan bare ikke forstå hvordan det er strikket sammen.

jeg udbetaler ikke løn fra min enkeltmandsvirksomhed. Jeg bevare overskuddet i min virksomhed .

Burde jeg omdanne det til en virksomhedsordning i stedet for at blive personbeskatte? og hvad så med mit fradrag kan den reguleres tilbage til de 11.000 kr hos min arbejdsgiver


syntes måske bare det lidt meget at skulle have en revisor ind over for at forstå det her.

Håber der sidder et klogt hoved der kan skære tingene ud i pap for mig. :)






Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du betaler skat af dit overskud - helt uanset hvad du hæver eller sætter ind. Det sker alt sammen i Status som er beholdninger og ikke indtægter og udgifter

Din skal betales ved nedsat fradrag fra anden indkomst, så den er betalt under året 

Du kan rette forskud ned til mindre hvis du tror det bliver mindre i overskud (uanset hvad du hæver) men sætter du det for lavt bevidst, så kan skat låse det fremover, så sæt det så godt du kan, og ret det ind flere gange under året

Når du slet ikke forstår skat i EMV og det med løn ikke bruges og hævninger er ligemeget, så bør du få hjælp - for du kan ende med de alt for mange iværksættere der går helt galt - i gør det selv maskinen

Overvej i alle fald let læst e-bog om EMV som også gennemgår skatten, moms, og alt det andet vigtige https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html

God vind med den

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)