Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre mange trækninger for varekøb på en faktura (Dinero)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 24
Indlæg ialt: 3
Fra  Dajlig.dk Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Halløj der, er i gang med at starte en virksomhed op, hvor vi til start kører Print On Demand (POD)/Dropshipping
Pt. vil det foregå sådan at når en kunde køber et produkt ekspederes ordren via leverandøren og ordren trækkes fra vores firmakonto
Beløbet trækkes pr. ordre, så vi kommer til at have mange trækninger på vores konto.

Ved leverandøren kan vi vælge enten at fakturere pr, ordre eller pr. måned
Så det ville jo være noget nemmere at kunne bruge den samme faktura til alle trækningerne så jeg ikke skal sidde med en hel bunke fakturaer

Der er tale om køb fra andet EU land

Så jeg bogfører en given trækning på Konto: 2050 - EU-erhvervelser varer (rubrik A-varer)
og registrerer betalingen når jeg ser beløbet er trukket fra min konto
Men kan jeg bare bogføre alle trækninger på den samme faktura hvis jeg henter en måneds faktura fra leverandøren?

Jeg ved faktisk ikke endnu hvordan den ser ud, men går ud fra det er en opsummerings faktura over hele måneden, men ved ikke hvor udspecificeret den er, men beløbet vil jo ihvert ifald stemme
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du fakturerer vel kunden ved dropshipping, og her skal du jo have bogføring der viser hvert salg med navn og adresse og moms osv - Normalt ville man køre en integration så det skete automatisk via salget fra shoppen - Dine kunder skal tilbydes en faktura hver og en.

Så taler du om at betale leverandøren, og her kan du da godt få månedsfaktura at betale og føre på EU erhvervelser mod bank ved betaling

hvordan du afstemmer leverandør betaling med de fakturaer du har til dine kunder - må afhænge af bilaget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 24
Indlæg ialt: 3
Fra  Dajlig.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Kunden får faktura medsendt via webshoppen når ordren afsendes :-)

Det har jeg en integration mellem Dinero og webshop til at klare så den bogføres på konto 1000 (salg af varer/ydelser m. moms)
Det er mere at hele systemet kører, så når en kunde bestiller en vare, så starter min leverandør produktionen af varen og trækker min omkostning hos dem med det samme. Dvs. der trækkses også et beløb fra min konto hver gang en kunde bestiller en vare....

Det er det jeg tænker, dem registrere jeg som varekøb til videresalg i EU, men at jeg kunne bruge den samme månedlige fakture på alle de trækninger, altså egentlig så jeg ikke hos leverandøren skal sidde og downloade hver enkelt faktura, når jeg nu har muligheden for EN månedlig... men i Dinero ville det jo så bare blive det samme bilag til alle trækningerne for en given måned jeg vedhæfter som faktura

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Best Practice er nok at du opretter en leverandørfaktura pr. måned, men og hver af betalingerne kobler du på så som leverandørbetalinger.

Så er der god saldomæssig kontrol med at hævningerne svarer til månedsfakturaen, samtidig med at din moms bliver mere korrekt hvis du betaler nogle regninger forskudt (fakturadato uden for bankposteringns momsperiode).

Rigtig flot lille webshop i har strikket samnen iøvrigt.

Tilmeldt 22. Mar 24
Indlæg ialt: 3
Fra  Dajlig.dk Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak :-) 
Der er omvendt moms på eller hvad det nu hedder, og klarer Dinero jo egentlig selv når jeg opretter det som EU varekøb...
Synes det lyder til jeg godt kan gøre det som jeg tænker....
kan egenlig nok i kassekladden importere alle trækningerne fra banken og fra den givne måned og så sætte dem alle i de rigtige kontoer og bruge den samme samlede månedsfaktura som bilag tænker jeg :-) 
Og mange tak for kommentar om webshoppen, den har også liiige taget lidt tid at lave :-)  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)