Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indberetning af køb/salg på First North eller hvordan man kommer igennem til SKAT

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 116
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey derude

Længe siden, jeg har skrevet her sidst, men jeg ved, der sidder mange kloge mennesker derude, så søger nu hjælp igen :)

Jeg har i slut 2023 solgt nogle aktier via Nordnet for at få skattefordel, da der desværre var tab. Havde håbet på Donkey Republic og HydrogenPro, men jeg havde ramt dem på et dårligt tidspunkt.

Så har jeg selvfølgelig sidde og læse på diverse fora og SKAT egen hjemmeside, hvordan man indberetter, men det går simpelthen ikke igennem. Får bare fejl, når jeg prøver, og til sidst bliver jeg i tvivl, om jeg mon er i den rigtige rubrik.

De sidste 2 dage har jeg så prøvet at ringe til SKATs support, hvor man ikke engang kan komme igennem til afdelingen for værdipapirer, hvis man går igennem deres telefon-sluse; men man kun kan komme i kø, hvis man først snakker med en medarbejder ved "årsopgørelse", som så kan sende en videre til telefonkøen... begge dage har jeg siddet i kø i en halv time, hvorefter jeg så er blevet smidt af og kan starte forfra. I dag fik jeg ellers at vide, at der kun var 5 minutters ventetid...

Altså hvad gør man lige?

Jeg har købt værdipapirer gennem Nordnet på Merkur Market og First North, og de er så ikke blevet indberettet til SKAT.

Hvilken rubrik skal jeg bruge?

Hvordan indtaster jeg købspris?

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

skat har ikke en kinamands chance for at tale i tlf med de mio af os der har årsopgørelse - så skriv til dem under kommunikation og tag de dage det varer

First north er tab rubrik 67 for sidste gang i 2023-  fremover er de som noterede og kræver gevinst i andre noterede til modregning - gem selv dokumentation

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 116
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tænkte nok, jeg kunne regne med dig John!

Dvs. jeg selv regner det ud i fx excel og skriver resultatet ind?

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 116
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

HydrogenPro var købt på Merkur Market og solgt på Oslo Exchange, så der skulle jeg rette tallene i rubrik 66. Godt at vide :)

Resten gik ind i 67, så nu er det job klaret, og jeg kan fokusere på at tjene penge igen.

Har sammenlagt brugt 2 timer i telefonkø hos Skat.

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)