Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udtrædelse af firma, kaution for firmabil

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens.

Sagen er den at jeg sammen med en tidligere partner kautionerede for en firmabil privat.

Nu er jeg udtrådt af virksomheden men hænger stadig på den kaution.

Hvordan er jeg stillet og hvad er mine rettigheder?

Makkeren er ved at blive lidt træls, og jeg frygter at han ingen interesse har i at betale af på bilen.

Sidste årsopgørelse var negativ så leasing selskabet vil ikke fjerne mig (forståelig nok) 

Har jeg nogle rettigheder? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian:

Sagen er den at jeg sammen med en tidligere partner kautionerede for en firmabil privat.

Nu er jeg udtrådt af virksomheden men hænger stadig på den kaution.

Hvordan er jeg stillet og hvad er mine rettigheder?

ingen - du har jo underskrevet en kaution, og den har du jo personligt underskrev som person (ellers var der ingen grund til at nogen fik kaution :) ) og gør du for hele den periode din kautionsforpligtelse gælder . og der er så regler for opfølgning fra kreditor, men om du er i selskabet, eller ej, ændrer intet ved, at kreditor kan kræve den kautionsforpligtelse du har indgået - overholdt 100%

I har sikkert også kautioneret - ikke bare personligt, men solidarisk = kreditor kan hente alle pengene hos den af jer der er lettest at få dem fra (har en værdi) og så skal den anden bokse med sin makker om sagen selv

Pas på du ikke også kautionerede da I fik erhvervskonto.

Det er klart kautionsforpligtelses dokumentet skal være lovligt udført oprindeligt, og det kan du få en jurist til at gennemse - måske da du er privat - gratis retshjælp

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)