Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du kendskab til det franske B2C marked indenfor E-commerce?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er igang med at skrive mit afsluttende eksamensprojekt, på markedsføringsøkonom-uddannelsen. 

I den forbindelse søger jeg en person, med et overordnet kendskab til det franske B2C marked
Mit eksamensprojekt, omhandler en dansk virksomhed, der sælger livstilsprodukter, heriblandt, møbler, lamper, højtalere m.m. 

På baggrund af data fra deres europæiske webshop, vurderes det at der muligvis er potentiale for at etablere en fransk udgave af webshoppen

Jeg er derfor igang med at foretage en analyse af Frankrig, samt de franske forbrugere. Har du derfor viden eller erfaringer med at sælge til Frankrig, enten B2B eller B2C, så vil jeg meget gerne stille dig et par spørgsmål, for at opnå en grundlæggende viden om det franske marked, forbrugerne samt hvad man evt. skal være opmærksom på i forhold til fx. lovgivning, kulturforskelle m.m. 

Min opgave er helt konkret at udarbejde en analyse af virksomheden samt af landet (Frankrig) og derefter vurdere hvilken indtrængningsstrategi der vil være den mest optimale. Derudover skal jeg vurdere hvilke markedsføringsværktøjer og strategier, der vil være mest optimalt at benytte, i forbindelse med en eventuel indtrængning på det franske marked. 

Interviewet kan både foregå skriftligt eller online, alt efter hvad du foretrækker. 

Har du mulighed for at hjælpe, så håber jeg at høre fra dig :) 

Med venlig hilsen 

Simon K. 

Tilmeldt 2. May 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
  1. Market Size and Growth: The French e-commerce market is one of the largest in Europe and continues to grow steadily. According to Statista, e-commerce sales in France reached over €115 billion in 2020 and are projected to continue increasing in the coming years. <a href="https://google.com/">google</a>

  2. Popular Product Categories: Like in many other countries, the most popular product categories in the French e-commerce market include fashion and apparel, electronics, home goods, beauty and cosmetics, and food and groceries. However, there is also growing demand for niche products and services.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)