Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.NU domän i Danmark?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har sett att det finns de som använder nu-domänen i Danmark, men hur uppfattas den? Jag är ute efter en domän som är upptagen som .dk och .com men .nu är ledig.

Är den mindre "värd" i Danmark än i Sverige? om någon skulle vara verksam i båda länderna.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karl

 

Det afhænger helt af situationen.... .NU-domæner bliver typisk brugt til kampagner eller andre tidsbegrænsede formål. Der er der jo nogle helt oplagte forhold, at spille på, som gør endelsen mindre vigtig eller endda taler til fordel for .NU.

Men bortset fra det.... Nu ved jeg af gode grunde ikke hvilket domæne, der tales om.... Men ville det ikke være nemmest/klogest, at finde et andet domænenavn?

Der er jo tonsvis af problemer ved at benytte et domænenavn, som er optaget i forskellige udgaver.... Først og fremmest risikerer man at bryde andres varemærkerettigheder - hvilket kan være en bekostelig affære. Dernæst må man jo antage folk udfører en eller anden form for marketing for domænet - dvs. i dit tilfælde konkurrerer du direkte på navnet med to domæner, med en mere "troværdig" endelse..... Med andre ord står dit domæne dårligst, af de tre muligheder.... Et forhold du kunne ændre ved blot at finde et andet domæne.

For ja.... .NU er ikke lige så "fint" i DK, som .DK f.eks. er det.... Som sagt er der forhold, hvor endelsen fint kan bruges. Men står kundens valg mellem .DK og .NU vil langt de fleste have større tiltro til .DK-endelsen.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at .nu ikke har samme værdi som .dk domæner i Danmark, men .nu kan fint bruges til call to action hjemmesider - f.eks. tagstilling.nu

Jeg synes ikke det er et reelt alternativ at vælge .nu domæner fremfor .dk fordi .dk domænet er optaget. Type in trafik kan have betydelig andel, og mange almindelige danske brugere taster .dk helt automatisk. Det kan endda ses, når de skal tastes deres egen e-mail. Der er en del med f.eks. en @gmail.com adresse, som får tastet @gmail.dk til sidst. .dk ligger derfor helt naturligt fast i brugerne og bør derfor være tilgængeligt for ens danske brugere.

Jeg er dog noget overrasket over, at det nye NemID har valgt nemid.nu som deres primære domæne. Jeg kan ikke se nogen grund til, at det skal baseres på et .nu domæne fremfor .dk. Især pga. af den sikkerhedsmæssige betydning for den danske befolkning, burde der være blevet valgt .dk.

nemid.dk giver forresten en certifikatfejl - smukt udført af PBS Surprise

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)