Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udgifter men ingen indtægter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle kloge folk :-)

Hvor lang tid vil SKAT acceptere at ens virksomhed har udgifter men stort set ingen indtægter??
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

afhænger af flere ting  men hvis du aldrig får indtægter kan de annullere dig 3 år bagud. Men kan afhænge af flere ting - de kan spørge fra 1. regnskab er aflagt
Du ved godt at varer til lager ikke er en udgift ikke?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Apr 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar:-)
Du mener - nu er jeg et forlag -at bøger som er trykt(papir) ikke er en udgift? hvis de ligger herhjemme og ikke bliver solgt?

Lige et andet spørgsmål: har man som enkeltmandsfirmaejer samme mulighed som privat for at ændre i tidligere årsopgørelser? Jeg havde nemlig nogle udgifter i 2022 som jeg aldrig anførte, fordi jeg syntes det ville være småligt.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Novisen:
Du mener - nu er jeg et forlag -at bøger som er trykt(papir) ikke er en udgift? hvis de ligger herhjemme og ikke bliver solgt?
Ja det kan du tro jeg mener

Når bogen ikke er solgt, er dit lager jo en værdi, og den værdi skal flyttes fra indkøb og udgift over til lager - det hedder lagerregulering. Hele værdien af lager (indkøbsværdi - produktionspris - uden moms) skal flyttes fra udgift og til værdi af lager i status. Dermed har du momsfradrag, men først når varen er solgt, er der fradrag for udgiften i øvrigt

Ellers kunne man jo fjerne overskud ved at lægge på lager - men lager er helt som penge i banken - de har den værdi der har været ved at anskaffe lageret

Når bogen sælges, så går lager ned, og du har fradrag for udgiften til bogen ikke før

ja du kan godt ændre i 2022, men det kan udløse ønske om dokumentation også i forhold til dine samlede resultater, men du skal i alle fald ændre, hvis du ikke har lagerreguleret helt som jeg fornemmede du ikke havde med kun udgifter og ikke indtægter - du skal rette helt fra første år du har den fejl og er det SKAT der opdager det ved kontrol, er det DYRT

Hvis de skal blive udgift, fordi du ikke kan sælge dem, så skal du dokumentere de er destruerede, evt efter du en periode sætter dem til salg til indkøbspris, hvis du er brændt inde med dem

Tag hjælp til det nu - hvis du er i tvivl forsat, SKAT ser ikke manglende viden som undskyldning for fejl

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)