Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning til udlandet og henvendelse til SKAT

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har opholdt mig i udlandet i en periode på mere end 180 dage og er lykkedes med at sælge min virksomheds produkter til kunder i en række lande. Jeg har ikke anmeldt dette til de danske myndigheder/SKAT, da jeg først ville teste om konceptet fungerer i udlandet.

Jeg overvejer nu at flytte til udlandet i en periode og vil undersøge mine potentielle skattepligt, hvis jeg gennemfører flytningen.

Er der nogen risiko i at jeg henvender mig til SKAT for at stille spørgsmål omkring min skattepligt i denne situation?

Jeg ved at jeg formelt burde have oplyst myndighederne om at jeg var ude af landet i mere end 180 dage. Derfor er jeg bekymret for om jeg kan henvende mig og få en vurdering uden at eventuelle oplysninger jeg giver til SKAT senere kan skade mig.

Jeg vil derudover tage kontakt til min revisor om dette. Er jeg unødigt bekymret omkring en evt. henvendelse?

Hilsen Peter
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46501
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal gå til en revisor men har du betalt skat som du så skulle i hele periode i DK, også de 180 dg du ikke meldte - så er det i orden, ellers er det jo en særskilt problematik. Den er ikke specielt sammenhængende med du vil høre om det andet - men du skal jo regne med havelågeskat ved flytning

Skattekonsulet Bent Zimmermann kan google og hils fra mig (og nej jeg får ikke provision Stick out tongue) han er bare manden til de her udenlandsforhold - og gamle tidl. amino

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det John. Jeg har betalt skat som jeg skulle i hele perioden i DK, så intet i uorden der. Jeg prøver at snakke med SKAT og tager fat i Bent eller en anden person med viden om de her forhold.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46501
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

pnielsendk:

Tak for det John. Jeg har betalt skat som jeg skulle i hele perioden i DK, så intet i uorden der. Jeg prøver at snakke med SKAT og tager fat i Bent eller en anden person med viden om de her forhold.

så kan du roligt starte med dem - ingen problem så længe du har betalt skat under de udenlandsophold - Skriv helst med dem, for mundligt giver SÅ mange misforståelser, og kan ikke bruges til noget bagefter. Log ind og gå i kommunikation

Ellers er Bent ekspert i området  bare hils fra mig også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)