Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til regnskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Mig og min bror ejer en butik i en andelsboligforening, ejerskabet er fordelt så jeg ejer 25% min bror ejer 75%
Butikken er udlejet, vi har ikke noget cvr nummer

vi er stødt på et problem som vores revisor ikke kan løse

Det overskud vi får fra at udleje butikken investerer vi i aktier

Vores problem er at banken indberetter til skat at vi hver især ejer 50% af bankkontoen, det gør at jeg får fradrag for 25% mere end jeg burde, banken siger at de ikke kan gøre det anderledes

Er der nogen der har en god ide til hvad vi kan gøre så det bliver indberettet rigtigt?

mvh

John

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en godkendt revisor i benytter eller bare en der hedder det, for en del af dette burde en rigtig revisor løse

jeg ved så ikke om jeg forstår situtaionen. I ejer som CPR personer en ejendom i driver i et defacto I/S (samme hæftelse og regler som hvis i havde CVR som I/S.

I ejer 75/25%

I køber aktier?? Det gør I så hver og sær privat for jeres del af overskud efter skat, med mindre i driver det som virksommhedskatteordning, hvor der dels ikke er frit for i hvad I må investere i, og hvor der skal LEI certifikat til. Aktierne må derfor, alt andet ig, ligge i hver jeres aktiedepot. VOS kan vælges af jer begge eller kun af den der har behov for det (ofte grundet topskat)

Så er der fradraget - det må jo næsten være nogle renteudgifter og her bør konto kunne indrettes så I ejer 75/25% også vil jeg mene, det gælder jo mange I/S at der er ulige ejerforhold. Det kræver givet en erhvervskonto før de vil, men det må det vel også være, hvis du og brormand har fællles konto synes jeg (I er jo ikke samboer) Der må så være renteudgifter de indberetter automatisk, åbenbart 50/50 men det må kunne ændres med en rette konto konstruktion

Meget afhænger derfor også om i bruger VSO eller ikke - men I kan have problem med at ændre manuelt i bankens renteindberettning, dog bør det også kunne lykkes med revisors hjælp, helt som jeres overskud deles 25/75 skattemæssigt

HVIS det er en godkendt revisor, så ville jeg nok sætte pres på denne, så denne løste det, enten via banken, eller via manuel tilrening i SKATs årsopgørelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for svar
Vi bruger virksomhedsordningen og har en fælles konto, det er fra den konto vi køber aktier igennem
Gør det nogen forskel til vores indberetning at det er virksomhedsordningen vi bruger?

Hvad er Lei certificat ?


Vh
Jari
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Google LEI certifikat. Du kan slet ikke have aktier i VSO uden lovligt - men du må så heller ikke rode med VSO og hævninger osv uden revisor hjælper, ellers kan det køre helt skævt

I må jo have en grund begge til at bruge VSO, ellers er det jo bot komplicerende og fordyrende, men rod aldrig med det selv som du virker til at gøre

Banken og indberetnngen - eller manuel tilretning skat, skal jeres revisor kunne klare

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg roder slet ikke med det selv
Har ikke viden nok til at turde
Jeg er bare overrasket over min revisor ikke ved hvordan han skal indberette for os

Tusind tak for svar
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

JariAbbas:
Jeg roder slet ikke med det selv
Har ikke viden nok til at turde
Jeg er bare overrasket over min revisor ikke ved hvordan han skal indberette for os

Tusind tak for svar

jep - men mit gæt er, at han ikke er godkendt revisor. Det er lidt en faldgruppe, at alle må kalde sig det - Min hund bider folk der ikke kalder den Revisor Lucky ved første møde
Du har fuld ret til at undre dig over din revisor ikke kan anvise vej frem med bank og indberetning - det er det du betaler for synes jeg
vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan man se nogen steder om end revisor er godkendt?

Mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - dels kan du slå revisors CVR op i cvr.dk og her vil det fremgå, hvis der er en godkendt revisor i det - og du kan tjekke registeret over godkendte revisorer og revisionsvirksomheder på Erhvervsstyrelsens hjemmeside også - husker ikke helt indgangsvejen måske mere her - de er også at finde i FAR foreningen af revisorer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)