Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

10 grunde til at folk efterlader indkøbskurve online

1.525 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
17 September 2014

Du har designet et smukt e-handelswebsted. Du fylder det med et antal af fantastiske produkter, og du sørger for, at produkterne fremvises præsentabelt. Du bruger en hel del tid, energi og penge på digital markedsføring og reklame for at lede besøgende til dit websted. Endelig bærer dine anstrengelser frugt. Der kommer kunder, der vælger produkter og lægger dem i indkøbskurven.

Derefter efterlader de indkøbskurven og forlader dit websted.

Kunder, der efterlader indkøbskurve, er en af de mest irriterende ting, du som e-handelsbutiksejer kan opleve. Selv om nogle folk blot kigger efter produkter og beser dit websted, bør du se nærmere på, hvad der sker, når du i høj grad opdager efterladte indkøbskurve.

Experian Simmons, Forrester Research, ComScore og adskillige andre velrenommerede undersøgelses- og analyseorganisationer har forsøgt at nå til bunds i emnet. På forskellige tidspunkter i de seneste få år har de adspurgt et antal e-handelsbesøgende og sporet deres online-transaktioner for at forstå, hvad der får folk til at efterlade deres indkøbskurve. Her er 10 af de mest almindelige årsager til, at kunder beslutter at efterlade deres online-indkøbskurve og forlade din webbutik uden at bruge nogle penge.

1. Irriteret over en kompliceret købsproces

Købsprocessen skal være så enkel, gnidningsløs og hurtig som mulig. Hvis du lader brugeren udfylde for mange formularer eller udføre for mange komplicerede og gentagne handlinger, vil den utålmodige kunde efterlade indkøbskurven og forlade webstedet.

2. Høje forsendelsesomkostninger eller langsom levering

Folk synes ikke det er i orden at betale høje forsendelsesomkostninger. De fleste folk køber på nettet, fordi de kan få varerne leveret til døren og opnå rabat samtidig. Høje forsendelsesomkostninger forhøjer prisen og fjerner deres motivation. Købere på nettet foretager også ofte impulskøb, men hvis de indser, at det vil tage uger, inden de får produktet, vil de muligvis lede efter det et andet sted.

3. Forsendelsesomkostninger oplyses sent

De fleste e-handelskøbmænd ved godt, at høje forsendelsesomkostninger er noget, man for alt i verden skal undgå. De forsøger at vække kundens interesse i produktet. Når kunden så har lagt produktet i indkøbskurven, tilføjer de listigt forsendelsesomkostningerne til den samlede pris. Det burde være unødvendigt at sige, men kunder hader det og er hurtige til at efterlade indkøbskurven.

4. Tvungen registrering og kontooprettelse

Det er utvivlsomt nyttigt at indhente detaljerede oplysninger om kunder. Jo mere information, du har om dine kunder, des bedre kan du markedsføre og levere dine produkter til dem. En registreret kunde er mere tilbøjelig til at besøge webbutikken igen og udvikle loyalitet. E-handelsbutikker forsøger at opnå disse informationer ved at tvinge brugeren til at registrere sig på webstedet. De fleste folk ønsker bare at handle og så forlade webstedet. Websteder, der ikke tillader deres brugere at købe varer som gæstebesøgende, oplever i højere grad efterladte indkøbskurve.

5. Mangel på betalingsmuligheder

Der findes snesevis af forskellige kredit- og debetkortvirksomheder derude, og der er adskillige forskellige metoder, folk kan benytte sig af til at betale på nettet. Mange kunder ønsker at købe produkter, men er tvunget til at efterlade deres indkøbskurv, fordi e-handelswebstedet ikke tilvejebringer mulighed for netop deres foretrukne eller tilgængelige betalingsmetode.

6. Usikkerhed angående sikkerhedsfunktioner

De fleste folk er fortrolige med at handle på store og populære e-handelswebsteder, men når det drejer sig om mindre kendte websteder, er de bange for phishing og andre svigagtige aktiviteter. Mange brugere stopper med det samme deres handel på nettet, hvis de bliver usikre angående en e-handelsbutiks sikkerhedsfunktioner.

7. Kuponkoder og kampagnetilbud

Erfarne købere på nettet ved, at hvis de kan få fat på en rabatkupon, kan de spare en masse penge. Websteder, der har en kuponkodeknap eller et kuponkodefelt, oplever mange efterladte indkøbskurve. Brugerne begynder at søge efter kuponkoden og vender kun tilbage, hvis de kan finde en.

8. Mangel på produktinformationer

Nogle købere er 100% sikre på, hvad de vil købe, men andre forventer at kunne finde produktinformationer og produktsammenligninger i butikken. Når de ikke kan finde nok information om produktet, beslutter de sig for ikke at købe og fortsætter med at søge efter information andre steder.

9. Høje produktpriser

Nogen gange er der intet, du kan stille op. Hvis prisen for varen er for høj for brugerne, køber de det ganske enkelt ikke.

10. Vil bare kigge omkring

Ligesom folk i den fysiske verden går i butikker for bare at kigge på varerne, besøger e-handlende også netbutikker for at se på produkter og priser. Disse besøgende har ikke i sinde at handle, og der er intet, du kan gøre for at stoppe dem i at efterlade deres indkøbskurve. Dog har de tit til hensigt at handle på et senere tidspunkt. Ved at sende dem automatiske e-mails, der minder dem om at købe produkterne, kan du øge chancerne for konvertering på et senere tidspunkt.

Hvor rangerer dit websted? Hvis du er bekymret om efterladte indkøbskurve, kan det måske godt belønne sig at overveje de ovennævnte punkter for mulige påvirkende faktorer. Nogle af dem vil du være i stand til selv at udtænke og gennemføre din egen måde at håndtere dem på. Med andre, eller hvis du ikke kan udlede, hvad der forårsager den høje opgivelsesfrekvens, kan det være en god idé at hyre en professionel.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Frederik skriver Skriv dig op