Nok en af de største udfordinger ved at lave et nyhedsbrev er nok at fastholde udsendelsefrekvensen på sit nyhedsbrev. Beslut dig fra starten hvor ofte du ønsker at lave et nyhedsbrev, daglig? ugentlig? månedlig? Men sæt den realistisk, hvad du selv mener du kan leve op til.
Men lov aldrig mere end du kan love, når kunderne tilmelder sig dit nyhedbrev og du skriver den vil komme hver uge, eller hver måned og den ikke kommer, skuffer du dine kunder, og de vil afmelde sig igen. Det er bedre at love at man sender ud når du har noget på hjerte eller at man sender ud 12 gange om året, og så kan det være de får 4 gode nyhedsbrev tilbud i december måned, og resten i løbet af året, eller hvad ved jeg.
Men det er utroligt vigtig at alle nyhedsbreve er super gode, så det kan blive et problem hvis kvalitet og indhold ikke er godt nok. Så tænk dig en ekstra gang om inden du lover hvor ofte din udsendelses frekvens skal være på dit nyhedsbrev – du kan være sikker på at folk vil åbne dit nyhedsbrev hvis du bare sender ud når du har noget interessant at fortælle kunden.