Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
17 January 2010

Facebook er en god mulighed for eksponering, men kun grundet muligheden for at udvælge målgruppe. Hvis det ikke er fordi man har en bestemt gruppe - eks. 20-30 årige kvinder giver FB ikke mening. Det kan også dreje sig om subkulturer, demografiske variable og livsstilsbestemmende faktorer som gør at gruppen er mere tilbøjelige til at købe ens produkt.

Problemet ved facebookreklame er at man med en dårligt segmenteret reklame vil opleve stort antal besøgende og få konverteringer. Jeg må varmt anbefale at holde meget nøje øje med især FB reklamerne. FB kan komme til at koste mange penge pr. kunde, da man oftest får kunderne ind på siden på et lavt interesseniveau. - Dette er simpelt nok, tænk dig til resten;-)

FB lider under et utroligt stort antal af brugerne foretager deres kliks med hovedet under armen, der er tale om et ultra lavt-involverende socialt netværks-produkt. Jeg vil næsten garantere at brugerne har et så lav mental aktivitet, at det er svært at se forskel på søvn og FB-surfing.

Men FB kan generere trafik - har man et fedt produkt rettet meget specifikt er det bare om at lave en god landing-page (siden man lander på når man klikker på linket). Så er man kørende.

Der kan nævnes andre eksempler hvor FB's grundige målgruppevalgs-muligheder kan finde anvendelse. Men det er primært muligheden for målgruppevalg, som gør FB forskellig fra alle mulige andre bannere.

Fjæsbogen var mere sej-livet end mange troede - hvorfor er der aldrig nogen der har nævnt virtual reality og 2nd life i den forbindelse??? FB slog dem helt af banen. User-simplicity er sandsynligvis kodeordet.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Philip skriver Skriv dig op