Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
17 January 2010

Det mest anvendte markedsføringsværktøj på nettet må uden sammenligning være Adwords. Det er relativt simpelt, de fleste kan forstå hvad det går ud på, og det er et fantastisk redskab i jagten på kunderne. Det er centralt at opbygge gode kampagner som kan måles præcist og opdeles rigtigt. Ads er måske det jeg opfatter som noget af det mest komplicerede - man kan blive ved med at optimere sine kampagner herfra og til juleaften, tit kun med middelmådigt resultat. Der er så meget tracking mulighed at det nærmest er til at blive syg af. MEEENN - "I love it" hvis man kan bruge de få redskaber der virkelig betyder noget, kan man på rekordtid lave kæmpeforbedringer i kampagnerne.

Igen - segmentering kommer først, google har gode hjælpeværktøjer.

Brug Website optimizer sammen med adwords - ellers får du ikke det fulde udbytte.

Lav gerne en simpel side, med begrænset indhold, hvis du ikke er ude på at SEO optimere på lang sigt: Se eksempelvis LejDJ.dk (Ads-site) i forhold til LejAnlaeg.dk (SEO-site).

Lille mængde indhold passer godt til Ads, det bliver nemt at se hvad folk gør på siden, og hvor dine døde sider er - dem hvor folk lukker vinduet. Med SEO er relevant indhold det der virkelig gør en solid forskel.

CPC - pris pr. klik på dit link skal som regel holdes nede.

CTR - hvor mange af dine besøgende kontakter dig? - det primære optimeringsparameter.

More to come...

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Philip skriver Skriv dig op