Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

kold kanvas – kender du det? (B2B) Af Jannich Rindom

14.055 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
27 April 2017

Kold kanvas det virker, altså hvis det gøres ordentligt!

Det er ikke som tidligere hvor man griber drejepinden og ringer fra lokalbøgerne og håber på det bedste.

I dag er det blevet mere digitaliseret og lettere for sælgerne at udarbejde, det jeg kalder relevante leads, altså en del af det, som jeg betegner som en god og solid forberedelse – såsom;

– Er de reklamebeskyttet?

– Hvor i landet bor de?

– Hvilken branchekode er de under?

– Hvilken selskabsform er de?

– Hvor mange medarbejder er de ud fra CVR?

– Hvem er indkøbsansvarlig, eller HR Chef?

Det er blot et udpluk af de punkter, man som sælger kan tilkøbe sig adgang til, inden man fortager sig telefonopkaldet.

På den her måde, er man som sælger bedre klædt på, og personligt fortrækker jeg at se virksomhedens hjemmeside, inden jeg fortager telefonopkaldet. Det er med til at gi´ mig et bedre helhedsindtryk af deres forretning, men det er selvfølgelig en smagssag!
Et par ”faderlige råd” til dig som skal i gang med dit opsøgende salg/mødebooking.:

 

  • Præsenter dig pænt og spørg altid om vedkommende har tid (det kan gøres på mange måder, uden man lyder som en ”sælger Helge med brede fælge”)

 

  • Lad hver med at læs op fra et manuskript, det kan som regel høres og det er meget fraværende.

 

  • Skriv i stedet et par stik ord og sig til modtageren at han/hun lige skal bære over med dig, da du er ny i ”trafikken” ærlighed kan alle forholde sig til. så jo mere du øver dig, jo bedre bliver du også. På et tidspunkt er du ikke længere ny i trafikken og samtalerne vil glide lettere afsted.

 

Inden opkaldet fortages, bør man ha gjort sig følgende overvejelser;

”Hvad er formålet med opkaldet, hvad skal der til for at skabe en god dialog”

 

  • Hvordan skaber man en sober og pæn præsentation.
  • Formålet med opkaldet uden det bliver for teknisk for modtageren.
  • Hvordan skal samtalen afsluttes med et møde, ordre eller en mail.

Håber det kan bruges og god fornøjelse

Du kan læse mere om mig her.: 

Med venlig hilsen

Jannich Rindom 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Jannich skriver Skriv dig op