Mødebooking hvad koster det:
Mødebooking aflønnes primært på tre følgende måder, som jeg uddyber nedenfor:
- No Cure No Pay
- No Cure No pay, er en meget klassisk aflønningsmodel indenfor telemarketing. Der er både fordele og ulemper ved en sådan løsning. Hvis man ikke prissætter det korrekt, kan samarbejdet hurtigt ende op i en hårknude. Det sker hyppigst ved at mødebookeren prissætter en løsning baseret på fornemmelser og idéer, men det er ikke realistisk når det kommer til udførelse af arbejdet. Prisstrukturen for No Cure No Pay, bør altid ta´ udgangspunkt i ens timepris, så man prissætter ud fra hvor længe man er om at booke et møde i gennemsnit pr. dag.
- Timeløn
- Er en løsning som de fleste kender til, man aftaler et antal timer og ud fra de erfaringer som skabes, kan man måle succesraten af det mødebookeren har genereret. Det vigtigt at man løbende afstemmer forventer og mål.
- Provision af salget
- En løsning som ikke bruges hyppigt, men den eksisterer. Her aflønnes mødebookeren primært ud fra omsætning, som er baseret ud fra det møde som mødebookeren har booket. Her er prisen primært højere end på en No Cure No pay løsning. Det skyldes at mødebookeren er afhængig af sælgerens resultater.
Tak for din tid.
Med venlig hilsen
Jannich Rindom
Phoner2support ApS / Rindom & Co. Consulting ApS
Ekspert i Telemarketing
Udd: MasterClass i salg & Markedsføring.
www.phoner2support.dk & www.jannichrindom.dk