Telemarketing behøver ikke at være kompliceret. Udtaler Jannich Rindom, ekspert i Telemarketing.
Alle gode samtaler skal baseres på oprigtighed, værdiskabelse & gensidig kommunikation!
At være aktiv lyttende er en vigtig faktor i telefonsamtalen, udtaler Jannich Rindom.
Man kan let overhører det som skaber værdi for kunden. Derfor er det vigtigt at spidse ørerne og stil de rigtige spørgsmål, for at behovsafdække kunden i telefonsamtalen. – udtaler Jannich Rindom
Således bør du starte samtalen – Jannich Rindom.
- Fokuserer på den gode dialog (Mental tilstedeværelse, du skaber den gode dialog, af positive tanker kommer positive ord.)
- Forbered dig på samtalen (Undersøg lidt omkring virksomheden du gerne vil skabe værdi til, undersøg hvem den rette kontaktperson er, og vigtigst af alt; Begynd at være dig selv oprigtigt, og tal i billedsprog.)
- Tænk altid i kundens interesse (Fokuserer på hvad der giver kunderne værdi, forstå dine kunders værdikæde, aktiv lyttende med fokus på behovsafdækning i forhold til kunderne)
Salget handler om tillid, kemi og værdiskabelsen. ”Byg” din egen samtale og ha´ fokus på overnævnte. Alt er svært i en begyndelse og det er helt okay. Husk på en bil heller ikke starter i femte gear!
På billedet ses Jannich Rindom - Ekspert i Telemarketing, MasterClass i Salg & Markedsføring.