Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs JumpStory 5 myter indenfor digital markedsføring

5 myter indenfor digital markedsføring

1.667 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
29 August 2018

Hos JumpStory er vi besat af altid at ramme rigtigt første gang, når vi hjælper kunderne med deres digitale kommunikation. Vi anbefaler derfor aldrig kun bruge at split-test, men i stedet tager vi afsæt i millioner af tidligere opslag og skaber indhold med udgangspunkt i denne viden.

Vi bruger en kombination af tekstforfattere og kunstig intelligens til at skabe og optimere alt fra SEO-artikler til blogindlæg, social media opslag, newsletters etc., og vi vil gerne dele lidt af den viden, som millioner af marketingdata har givet os.

Indenfor digital markedsføring hersker en lang række marketingmyter, som vi som kommunikationsfolk også må indrømme at have troet på tidligere. De har egentlig givet god mening, men når man sætter algoritmer til at analysere millioner stykker af marketingdata, så finder man ud af, at disse myter nærmere er #fakenews i bedste Donald Trump stil.

Vi har udvalgt fem ganske populære af slagsen, når vi taler digital kommunikation – nærmere bestemt e-mail marketing:

1. Overskriften på din e-mail kan gøre, at den havner i folks spam-mappe
FAKE! Faktisk har emnelinjen tæt ved ingen betydning for, hvorvidt mailprogrammerne kategoriserer dit nyhedsbrev, direct mail etc. som spam. Derfor: Vær nu kreativ med disse emnelinjer frem for at frygte spamfiltrene.

2. Overskriften på mailen skal være kort og præcis
FAKE! Den optimale emnelinje, når vi taler open-rates, er imellem 60-70 tegn.

3. Du bør begrænse det månedlige antal nyhedsbreve
FAKE! Vores data viser, at virksomheder, der udsender fire nyhedsbreve om måneden frem for ét, har 40% højere open-rate på deres e-mail marketing.

4. Inaktive modtagere forbliver inaktive, hvis der er gået for lang tid
FAKE! Selvom en bruger ikke har åbnet dine nyhedsbreve de seneste 6 måneder, så vil op imod 25% af dem alligevel begynde at gøre det igen til trods for, at de har været passive modtagere i så lang tid.

5. Der findes et optimalt tidspunkt at udsende nyhedsbreve på
FAKE! Godt nok åbner de fleste mennesker et nyhedsbrev indenfor de første 48 timer, men faktisk foretager 33% af kunderne først deres køb 14 dage senere. Så ingen stress. Fokuser i stedet på rent faktisk at få skrevet noget indhold, der virker, første gang!

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når JumpStory skriver Skriv dig op