Hvordan skaber du en blog, der skaffer kunder? - JumpStory - Iværksætter Debatten Amino
på Amino

Hvordan skaber du en blog, der skaffer kunder?

Skrevet  19-11-2018 13:10  af  JumpStory 

 

”Få gratis oprettelse” står der på en orange knap på forsiden af hjemmesiden fitness dk. Ordene er et såkaldt call to action, og det er en af vejene til at forvandle læsere til kunder.

I dette blogindlæg giver vi dig forklaringen på, hvad et call to action er og fortæller, hvad du kan bruge det til på din blog. Vi giver også 8 gode råd til, hvordan du skaber en blog, der skaffer kunder.

1. Sammenlign dine tidligere blogindlæg

Erhvervsmagasinet Forbes foreslår, at du starter med at analysere dine eksisterende blogindlæg i Google Analytics, så du kan se hvad der virker, og hvad der ikke virker. Undersøg hvilke blogindlæg, der er blevet læst mange gange, og hvilke der har forvandlet læsere til kunder. Hvordan skiller blogindlæggene med mange kliks og konverteringer sig ud fra dem, der ikke har klaret sig lige så godt? Har de fx henvendt sig mere personligt til kunderne end de resterende blogindlæg? Det er nu du skal lære, hvad der virker i dine blogindlæg.

2. Lav et overskueligt blogindlæg

Gør teksten overskuelig, så læseren hurtigt kan orientere sig i den. Content Marketing Institutes blog foreslår, at du husker følgende fire regler:

- Skriv korte afsnit i blogindlægget – højest tre sætninger per afsnit.

- Del teksten op med underoverskrifter, tal og punkter, når det giver mening.

- Brug en skrifttype og skriftstørrelse, der er let læselig. 

- Brug billeder til at bryde teksten og til at understrege dine vigtigste pointer.


3. Kend din kunde

For at du kan skrive godt indhold, er du nødt til at vide, hvem du skriver til. Du skal altså ikke skrive i det sprog, du selv kan lide at læse, men i det sprog dine læsere kan lide. Din blog skal forvandle læsere til kunder, så det er vigtigt, at de bliver fanget af de tekster, du udgiver på din blog. For at kunne skrive til din kunde må du vide, hvem din kunde er. Du bør kende din kundes alder, køn, job, problemer og interesser. Det vigtigste spørgsmål du kan stille dig selv er, hvorfor din kunde har brug for netop dit produkt.

4. Fortæl hvilket problem du kan løse

Du skal overbevise dine kunde om, at du kan løse et problem, kunden står overfor. Måske vil din kunde gerne have mere tid, flere penge eller rådgivning. I blogindlægget kan du give kunden nogle råd til, hvordan de løser problemet, men husk ikke at fortælle så meget at kunden ikke har brug for dig. Blogindlægget skal tydeliggøre, hvad kunden kan gøre selv, og hvordan dit produkt kan hjælpe din kunde fremover.

5. Husk de menneskelige følelser

Langt de fleste mennesker har følelserne med, når de køber et produkt – uanset om de køber en ny sofa, en havelåge eller en IT-løsning. Content Marketing Institute foreslår, at du husker disse tre ting, når du skriver et blogindlæg:

- Brug sprog, der fremkalder positive følelser hos dine læsere. De fleste mennesker vil helst købe, når de er oplever positive følelser.

- Skab et personligt forhold til dine læsere. Hvis din læser føler, at I har et personligt forhold, vil de hellere blive hos dig, end at søge hen til en konkurrent.

- Mange mennesker er bange for at træffe en forkert beslutning, når de køber et produkt. Tilbyd derfor at din læser kan få pengene tilbage i tilfælde af utilfredshed – det gør det nemmere at træffe en beslutning om at prøve dit produkt, og det skaber større tillid til dig.

6. Brug call to action

Et call to action er en kort tekst, der beskriver hvad din læser forventes at gøre efter at have læst dit blogindlæg. Ordene ”Få mere information” eller ”Prøv vores ydelse gratis” er eksempler på call to action. Det virker, hvis du formulerer ordene på en måde, så læseren føler, at han eller hun får noget, i stedet for at fokusere på at kunden skal give noget, som ordet ”Køb” lægger op til. Læseren skal også have at vide, hvorfor du beder dem om det, og hvad de får ud af at gøre det. Du skal selvfølgelig bede læseren om at gøre noget, som er muligt for dem at gøre. Hele dit blogindlæg skal lægge op til det, du forventer af din læser. Dit call to action skal placeres et sted i teksten, hvor det er tydeligt for læseren. Læseren skal altså gerne opdage det uden nødvendigvis at læse alt i blogindlægget. Begynd med at indsætte et call to action i slutningen af alle dine blogindlæg. På den måde gør du det nemmere for din læser at blive til en kunde.

7. Eksperimenter med call to action

Når du kender din kunde, og har tilføjet et call to action i dine blogindlæg, er det tid til at eksperimentere med måden, du bruger call to action på. Du kan formulere ordene på en anden måde eller flytte dit call to action til et andet sted i teksten, og derefter vurdere, om det giver dig flere konverteringer fra læsere til kunder.

8. Bliv ved med at forbedre dine blogindlæg

Du skal aldrig stille dig tilfreds, selvom dine blogindlæg virker. For at beholde en høj konverteringsrate er det vigtigt, at du bliver ved med at analysere på dine blogindlæg i programmer som Google Analytics. Lær af dine erfaringer, så du fortsat kan forvandle læsere til kunder.

Se hvordan vi selv har skabt en blog, der skaber kunder, på JumpStorys blog ...


Tilføj en kommentar

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: en + tre =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 
Besøg vores andre hjemmesider :