Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Kristoffer fra MagentoXperten Sådan kan man bruge Facebook retargeting

Sådan kan man bruge Facebook retargeting

3.676 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
03 August 2017

Sociale medier fylder enormt meget på verdensplan og som iværksætter er det vigtigt at kunne udnytte de muligheder platforme som eksempelvis Facebook og Instagram kan tilbyde.

Hos Magentoxperten arbejder vi til dagligt med Retargeting via sociale medier som Facebook og instagram.

 

Hvad er Facebook retargeting?

Overordnet set er Facebook retargeting kunsten at få ”tabte” kunder tilbage på en webshop. Det er det der sker, når man har besøgt en webshop og forladt den igen. Via et Facebook Pixel script kan man som webshop administrator indføre en sporingskode på sin shop således at besøgendes færden bliver tracket til senere brug.

I et scenarie hvor kunden har forladt en webshop, vil sporingskoden gøre det muligt at vise målrettet markedsføring på kundens Facebook profil.

Det bevirker at den potentielle kunde bliver mindet om, at de har besøgt din webshop og at dit helt igennem fede produkt stadig eksisterer.

Facebook retargeting ads bruger altså kun dine surt tjente penge på folk der allerede har været på din hjemmeside og derfor må formodes at være interesserede i hvad du har at sælge.

Retargeting er for alle slags virksomheder – både store og små.

Om man som fishingforcompliments.dk sælger modetøj eller som bot-shop.dk heste udstyr, så kan retargeting kampagner sætte skub i ens online forretning.

 

Få gode resultater på kort tid:

For blot 3 måneder siden påbegyndte vi et retargeting projekt for bot-shop.dk, med det formål at få flere kunder til butikken, og allerede nu er effekten til at tage og føle på.

Pt. er der brugt lige godt 5000 marketing kroner på retargeting kampagner, som har afgivet et reach på 6500 personer inden for webshoppens kernemålgruppe. Denne indsats har til dato resulteret i mere end 300 køb foretaget på webshoppen som følge af retargeting kampagnen.

I en sommerperiode, hvor webshops normalt har en lavere omsætning er retargeting et genialt værktøj til fortsat at sælge på ens webshop hen over sommeren.

 

Kom godt i gang med Facebook Remarketing

Du behøver ikke nødvendigvis at hyre et stort bureau til din retargeting, du kan komme ret langt på egen hånd og med få midler. Her er et par gode råd:

Først og fremmest kan det anbefales at oprette en Business Manager Konto på Facebook. Med en manager konto kan du nemlig holde fokus på din opgave og annoncer uden at blive distraheret af dit eget personlige Facebook newsfeed.

For virkelig at få gavn af retargeting-kampagner er det vigtigt at benytte Facebooks pixel script. Denne sporingskode fungerer lidt som det du kender fra google analytics. Pixelkoden skal sætte ind på din webshop i header-koden. Ved at benytte Facebooks pixel helper, kan du tjekke om din pixelkode er indsat korrekt.

Skal der måles konverteringer, som der jo skal, kan du oprette dette ved enten at indsætte noget kode på dine ”tak for køb” sider eller du kan oprette en brugerdefineret konvertering i din Facebook Pixel administration og angive hvilken webadresse der betyder konvertering på din webshop.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Kristoffer skriver Skriv dig op