Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Så nemt er det... At vende et lille problem til en sejr!

5,164 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
07 July 2015

Så er hedebølgen slut for denne gang. Blæsten har sit tag i landet og det er blevet mandag igen (Da jeg skrev det).

I dagens indlæg får du en lille, simpel opskrift på at vende et problem til en fordel.

Er du klar?

Min søn, David på 10 år har fundet ud af, at der er mulighed for at vinde usunde sager i Statoils mobile skrabespil. Det ser sådan ud (når man ikke vinder)

Statoil Skrabespil

Når der er otte år til kørekortet - og dermed til at man er en relevant kunde for benzinstationerne - ja så er man nok ikke helt central i tankpasserens verden.

Selvfølgelig er der kiosken som er relevant for alle, men jeg tænker ikke at det er en selvfølge at barnet er i centrum på Statoil. Men jeg tænker forkert...

Min søn skrabede altså og vandt en Faxe Kondi.

Jublen var stor!

"Far, jeg har vundet!"

"Fedt, min skat - vi kører ned og henter din præmie"

Da vi var på vej til tanken, kigger David på mig og siger: "Far, hvordan smager en Faxe Kondi egentlig?"

Jeg forklarede at den smagt fint - og han godtog min forklaring :-)

Nå, men vi kom til Statoil i Virum. Den sms som skal bevise at man er vinder udeblev og jeg tænkte, at nu skulle vi diskutere.

Diskutere en sms og en sodavand til en indkøbspris på syv kroner.

Sat op imod en millionkampagne der har til formål at skabe flere - og sikkert flere loyale - kunder i biksen.

Jeg sagde ikke noget til junior - men tænkte at det ville blive 0-1 i kampen Birdi-Statoil.

Vi gik ind. David viser sin telefon til manden bag disken. Manden smiler og siger "tillykke"!

Vi forklarer om den manglende sms - og så kommer det enkle, geniale og effektive (men ofte savnede) svar...

Det er nu du kan fejle, tankdude!

For du kan sige: "Ingen sms - ingen gevinst" eller endnu værre, så kan du sige:

"For at undgå snyd skal du fremvises den sms der..."

Men han troede ikke at vi snød. Han holdt sig ikke til reglerne (som måske slet ikke er der). Han smilede til knægten der med forventninger i øjne og stemme er ivrig for at indkassere sin gevinst som han ikke aner hvordan smager.

Så sagde han: "Det er helt ok. Hvad var det du havde vundet?"

Og så scannede han et ark stregkoder og sagde at vi var velkomne til at hente en halv liter Faxe Kondi i køleskabet.

Sådan!

David var glad - så du får lige 90 sekunder glad dreng her:

...og han kan også lide Shell :-)

Tænk på hvor ofte sådanne situationer går i ged...

Tilgodehavendebeviset der er en uge for gammelt. Serveren der er brændt sammen en måned efter garantien. Bilen der har en mislyd der opstod efter værkstedsbesøget.

Der er så mange situationer hvor det var nemt som ingenting at være lidt fleksibel.

Og en Faxe Kondi på 50 cl til en værdi af syv kroner i indkøb er fanme en billig måde at skabe loyalitet på.

Er I 2.000 læsere denne uge i sommerferien?

Deler I historien på Facebook (prøv det og lad os se hvad der sker)

Er der så i alt 10.000 læsere der får en go' historie om Statoil? Sikkert - måske flere.

Det er en kontaktpris på 0,07 øre pr. læser.

Det kan de fleste marketingfolk nok godt lide at høre. For det er billigt!

Så jeg vil ønske go' sommer. Husk to ting:

1. Lad være at gå i små sko!

2. Del denne historie :-)

Vi ses næste mandag!

L.

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Leon blogindlæg Skriv dig op