Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Sådan undgår du at sende skod-tilbud der alligevel ikke konverterer...

2,115 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
21 March 2016

Halløj!

Ugens blogindlæg er ikke det du læser - det er det du svarer når du læser...

Prøv selv:

Er dine tilbud til at forstå for dem der ikke arbejder med det samme som dig?

Er der barrierer som gør det let at sige "nej" i dine tilbud?

Er der regler og betingelser som fjerner kundens fokus fra udbyttet?

Er der for meget information?

Er dine tilbud personlige?

Er dine tilbud standardiserede i for høj grad, så den personlige telefonsnak ikke kommer med over i tilbudet?

Indleder du tilbudet med at vise kunden, at du har forstået hans behov?

Tænker du over, at det ofte er tilbudet der bliver printet og lagt på direktørens bord - ikke den personlige mail du sendte med?

Bruger du forkortelser der ikke er til at forstå?

Er der grafik som underbygger det du skriver?

Fjerner du information som den enkelte kunde ikke skal bruge?

Sender du dine tilbud som mail uden at aftale en telefonisk gennemgang?

Prioriterer du dine tilbud, så du leverer de vigtigste personligt?

Kalder du dem "tilbud" eller "forslag"? Og ved du hvorfor det ene er dumt?

Holder du øje med din konvertering fra tilbud til ordre?

Er der bilag der holder det juridiske, nørdede eller ikke så vigtige for sig selv, så selve tilbudet er lækkert og nemt at læse?

Skriver du "det med småt" så det kan ses? Eller er der en vis grad af bondefangeri med?

Har du styr på din opfølgningsproces?

Logger du "lost business" så du kan kontakte kunden, når han skal bruge noget der ligner om 12 mdr.?

Blev du klogere?

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Leon blogindlæg Skriv dig op