Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Det her er bare dødkedeligt!

2.847 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
08 May 2016




Og INGEN gider høre om det! 

Tænker du 
også sådan om det, du selv sælger?

Nej, vel? Du ved jo, du sælger noget, der gør en forskel. Men ... nogle ting er bare mere praktiske end glamourøse. Vaskemaskiner, for eksempel. Så måske synes du alligevel, det er for kedeligt at blogge om det, du sælger?

Så kan jeg fortælle dig 2 ting:

1. Blog alligevel. Blogging virker for mange. 
Det virker fx for mig. Min blog flyttede min hjemmeside 100 pladser op på vigtige nøgleord, og den skaffede mig mange nye læsere på nyhedsbrevet. 

2. Du er ikke alene om at synes, at du sælger noget, der IKKE er underholdende nok til content marketing. 
Slet ikke.


Jeg har faktisk lige lavet en undersøgelse, hvor jeg spurgte iværksættere, hvorfor de ikke blogger.

Svarene var overraskende ens. Lad os se på 3 af dem:

  • Iværksætter 1 sagde: VVS-arbejde er bare ikke så spændende at skrive om.
  • Iværksætter 2 sagde: Jeg sælger vaskemaskiner, det er jo ikke et særlig ophidsende emne.
  • Iværksætter 3 sagde endda: Jeg kan ikke skrive noget om det produkt, der kan hamle op med de der damer med store bryster, folk kan klikke på online!

Men ved du hvad – det er fis i en hornlygte!

Problemet er sure sokker

Jeg skal fortælle dig hvorfor: Ham, der mangler en vaskemaskine, har et problem. Nemlig sure sokker!
Forestil dig selv, hvordan han står der tidligt mandag morgen, når skidtet bryder sammen med vand ud overalt – OG uden rene sokker til sig selv og alle ungerne.

Så er det NU, du kan sælge ham den vaskemaskine!!

Men du får altså kun solgt den vaskemaskine, HVIS …
… han tilfældigvis får øje på DIN webshop med DINE vaskemaskiner mellem alle de tusindvis af tilbud på vaskemaskiner online.

Og hvor stor er chancen for det?! Du kender bedst selv svaret på det spørgsmål.

Men jeg kan sige dig én ting: Du havde haft 1000 gange større chance for et salg, hvis du bare var begyndt at blogge og sende nyhedsbreve, FØR den fordømte vaskemaskine brød sammen.

Og nej – vaskemaskiner er ikke for kedelige at blogge om. Jeg vil æde min gamle hat (uvasket) på, at jeg kan finde på mindst 100 idéer til blogindlæg, der inspirerer din læser og nedbryder hans modvilje mod at købe en vaskemaskine hos netop dig, når den gamle står af.

Du kunne jo skrive et blogindlæg som det her:


“Tror du også, at alle vaskemaskiner bruger stort set lige meget strøm? Du tager fejl. En af vores kunder sparer hvert år X kroner på vand og strøm, efter de skiftede den gamle energisluger ud …

Eller et blogindlæg som det her:

“Mange er bange for, at såkaldt miljøvenligt vaskepulver ikke vasker tøjet rent nok. Men er der noget om snakken? Vi har testet Grøn Vask for dig – læs anmeldelsen her!”

Eller sådan et her - for du sælger jo nok også tørretumblere til de sokker, ikke? 

“Heidi købte en ny tørretumbler af os for en måned siden. Men i går kom hun ind i butikken for at klage. Tøjet blev slet ikke tørt nok, sagde hun. Efter en snak og en kop kaffe gik Heidi glad hjem og tømte fnugfiltret – det havde hun ikke gjort endnu.”
Eller sådan et blogindlæg som det her: ………………..

Ja, nu er det faktisk DIN tur til at finde på en idé. Og du har masser at skrive om!

Godt så. Har du skrevet dit blogindlæg?


Afslut med et call to action, som lokker læseren over på nyhedsbrevet.


Fordi! Nyhedsbrevet er vigtigt. Det kan godt være, at vor mand med sure sokker surfer rundt online efter vaskemaskiner, allerede når modellen derhjemme begynder at hoste og sprutte. Men helt ærligt interesserer vaskemaskiner ham sikkert ikke ret meget, før den derhjemme går helt i brædderne.

Derfor skal du regne den her ud nu

Hvis du vil sælge mere fra din hjemmeside, lægger du det her sammen:

En søgemaskine-optimeret blog med nyttige tips og tricks med storytelling

+
Et nyhedsbrev med tips og salgskampagner på hvidevarer
=
Salg af et stk. vaskemaskine.

Så interessante er nøgne damer heller ikke

Du kan sagtens skrive gode blogindlæg om hverdagsprodukter. Faktisk er det ikke et hak sværere end at skrive om damer med store bryster.

For jeg kan love dig én ting: Mænd tænker kun på én ting, når de har sure sokker. Og det er vaskemaskiner.


Vil du i gang med at skrive dig til synlighed og salg på nettet? Download guiden Skab trafik og salg med online markedsføring.

Om skriverkarlen: Louise Lamberth.

Tekstforfatter, forfatter til bogen Blog dig til synlighed og salg, der udkommer på Frydenlunds Forlag i 2016. (Ja, faktisk meget snart, hvis man skal tro de seneste mails fra forlaget).

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Louise skriver Skriv dig op