Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Tekstforfatter Louise Lamberth - (Tekstfokus) # Test: Gør du de fatale fejl, der knuser dit nyhedsbrev?

# Test: Gør du de fatale fejl, der knuser dit nyhedsbrev?

1.096 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
14 November 2018

Gør du fejlene? Test dig selv, hvis du tør

Du ved det. Jeg ved det. Alle ved det. Nyhedsbreve sælger. Ikke? 

Men så løber du måske ind i de her fatale fejl.

#Fatal fejl 1

”Nu er der 44 mennesker, der har set min freebie på Facebook. Ingen har tilmeldt sig! Jeg dropper det nyhedsbrev.”

Argh … Hør nu her. Hvis du bare én gang finder en lokkende tilmeldingsgave, så er det IKKE svært at få folk til at hoppe på listen. Jeg fik over 20 læsere bare i går!

Sådan gør du:

  • Du sætter tilmeldingsbokse op mange steder på din hjemmeside og flasher dit nyhedsbrev rundt omkring på nettet.  

  • Du giver din tilmeldingsgave sin egen landingpage.

  • Du skriver en lillebitte salgstekst på din landingpage – og tilføjer anbefalinger af din freebie. 

  • Du accepterer, at det koster penge at tjene penge! 
    Derfor kører du en målrettet Facebookannonce direkte til din landingpage. 
    Fordi du ved, at når flere i din målgruppe ser dig, så kan du skrive til flere. Og sælge mere.  

#Fatal fejl 2:

”Jeg har kun 55 læsere. Det er spild af tid at skrive nyhedsbreve til så få. Jeg må finde på noget andet. Hvad med SEO, Google Adwords eller et kursus hos hende den der hundedyre Bardutte Businesscoach?!”

Altså. Ikke et ondt ord om SEO - det arbejder jeg selv meget med - eller AdWords og businessguruer.

MEN: 

Du kan også sælge til en lille liste. En af mine kunder havde 56 mennesker på sin liste. 

Indenfor et par uger købte de 56 mennesker for 15 000 kr., da de begyndte at få de salgsmails, jeg skrev for hende.  

Nej. Jeg vil ikke love dig så stort salg til en lillebitte liste.

Men:

Du spilder aldrig din tid på nyhedsbrevet. Heller ikke når du skriver til en lille liste.

For så sætter du bare en velkomstserie mails op, som bliver sendt til ALLE nye, når de tilmelder sig. 

Og ja – så fortsætter du selvfølgelig med at lokke flere læsere til.

#Fatal fejl 3: 

"Nu har kørt en salgskampagne. Der var næsten ingen, der købte! Jeg dropper det."

Argh ... Hør nu: 

En lille fejl kan betyde, at salget ikke fungerer.

Det er IKKE sikkert, der er noget galt med dine nyhedsbreve.

Måske er dine læsere ikke er købeklar, fordi du prøver at sælge noget dyrt for hurtigt. 

Eller måske har du lavet et tilbud, som bare er en lille smule off i forhold til forventningerne. 

Måske var rabatten ikke stor nok. 

Fortvivl ej. Den slags sker. Men det sker ikke hver gang!

Derfor ...


Hvad du end gør: Gør aldrig fatal fejl 4

Opgiv aldrig dit nyhedsbrev.  

Dengang du lærte at cykle, faldt du vel også nogle gange?!

Ja. Det gjorde jeg i hvert fald. Men så prøvede jeg bare igen. 

Din næste salgskampagne kan sagtens blive et stort hit. Især hvis du skriver om et produkt, som du allerede nu ved, at folk plejer at elske.

PS: Vil du have min bog om blogging med seo og storytelling? 

Du kan downloade bogen lige her. Det koster 0 kroner - og en e-mailadresse.

Og ja - alle de trick, du lærer, kan du selvfølgelig også bruge i dit nyhedsbrev. 

Bogen er udgivet på forlag i 2016, men opgraderet og toptunet til e-bog i 2018.

God læselyst - og god skrivelyst.

Download bogen Blog dig til synlighed og salg nu.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Louise skriver Skriv dig op