Amino Ekspertblog

Ekspertblogger på Amino om SEO & reputation management

Din gamle hjemmeside er forældet

27. august 2018 | 2.208 Visninger | 19 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino Ekspertblog

Mikkel deMib Svendsen

Ekspertblogger på Amino om SEO & reputation management

For nogle år siden fik en af mine gode venner lavet en hjemmeside af et dygtigt webbureau. Løsningen han endte med, var sådan set ganske fin. Dengang. Men i dag fremstår hjemmesiden lige så forældet, som trompetbukser, platosko og bred ymer.

Ikke alene ser hjemmesiden trist og forladt ud, som et levn fra en svunden tid - teknisk set er den også forældet. Det betyder i praksis, at den ikke er at finde i Google, fungerer dårligt på mobiltelefoner og tablets og integrerer rigtig skidt med de sociale medier. Resultatet er en hjemmesiden næsten uden forretningsmæssig værdi. 

Og min ven er langt fra den eneste som har oplevet det samme. Når man køber en hjemmeside får man - i bedste fald, det som er godt den dag man køber den. Men i løbet af kort tid vil den blive forældet, med mindre man bliver ved med at opdatere og udvikle de tekniske og designmæssige features som kræves, for dels at fremstå frisk og imødekommende overfor brugerne og dels at forblive synlig i Google og de sociale medier. 

Men det tænker de færreste desværre på, når de køber en ny hjemmeside. Og det er endnu færre som husker at afsætte penge til denne fortsatte udvikling. Og så ender det ligesom for min gode ven med en hjemmeside der slet ikke giver den værdi den burde, og som den måske gjorde i starten. 

Start med en stærk hjemmeside

Min ven var sådan set heldig – eller en dygtig indkøber, for han fik faktisk lavet en hjemmeside, som var rigtig god, da han fik den lavet. Det kostede så også en del, men sådan er det jo tit hvis man vil have kvalitet.

Desværre er det langt fra altid tilfældet. Alt for mange af de hjemmesider der laves lever ganske enkelt ikke op til de krav, som du med rette – selv som mindre virksomhed eller iværksætter, bør stille til den.

Af de mange alvorlige fejl jeg oplever kan bl.a. nævnes:

Langsom hjemmeside
En dårlig hastighed går alvorligt ud over synligheden i Google og giver meget dårligere konverteringer.

Dårligt design
Et design som kan gøre det svært for brugerne at finde rundt på siden, at finde kontaktinformationer når de skal bruge dem, motiverer til de ønskede handlinger osv. Som jeg tidligere har skrevet om falder mange for alt for kreative webdsigneres ønske om at lave noget meget unikt, som måske er flot, men bare ikke særlig let for almindelige mennesker at bruge. Den sikre løsning er at ligge sig tæt op af de standarder som er mest udbredte.

Ringe mobiloptimering
De fleste website der laves i dag er heldigvis nogenlunde optimeret til mobiltelefoner og tablets. Men kun nogenlunde. Meget sjældent godt nok. Jeg oplever mange små fejl, der gør brugen på de mobile enheder unødigt besværlig. Dertil kommer at næsten ingen websites anvender AMP (Accelerated Mobile Pages) hvilket er en kæmpe fejl, der i stigende grad skader deres synlighed i Google.

Tekniske fejl og svagheder
Jeg oplever mange andre tekniske fejl og større eller mindre individuel betydning. For eksempel er der fortsat mange problemer med duplikeret indhold – ofte grundet dårlig teknisk arkitektur, manglende Schema-data, Social META-data, hreflang og korrekte properties som REL prev/next.

Svage eller manglende tekster
Der er generelt alt for lidt fokus på godt indhold. Mange skriver måske selv deres tekster uden at være tilstrækkeligt kvalificerede til det. Mange tekster er for tynde eller mangler helt på f.eks. kategorisider, sproget er dårligt og der er ikke nok fokus på gode konverteringer, user engagement og SEO.

Hvis du starter med en hjemmeside der lider af en eller flere af ovenstående fejl og mangler så bliver udfordringen med at hold den ved lige og opdateret bare endnu større. Du er bagud på point allerede inden du er kommet rigtigt i gang.

Hvilke forandringer kan du forvente?

Internetet udvikler sig hele tiden. Heldigvis, vil nogle af os mene. For andre kan det virke irriterende. Men de fleste forandringer oplever jeg faktisk som forbedringer, så hvis du ikke følger med, sakker du bagud.

I løbet af de seneste år er der sket store tekniske forandringer – kravene til hastighed, mobile formater og struktureret data er steget. Og den udvikling er jeg sikker på vil fortsætte.

AMP, Schema-data og Social META-data er efterhånden halvgamle standarder, men understøttes stadig af de færreste hjemmesider. I løbet af få år forventer jeg at der også vil opstå muligheder for teknisk understøttelse af home devises, digitale agenter, virtual reality osv.

Det vil kræve, at ny kode implementeres på din hjemmeside for at kunne få glade af dette. Dine kunder vil forvente det, og hvis du ikke følger med, vil din synlighed i sociale medier, søgemaskinerne og andre nye digitale tjenester langsomt falde.

På trods af at min gode ven faktisk havde fået lavet en rigtig god hjemmeside, så havde han glemt at sætte budget af til at vedligeholde den. Så stille og roligt, år for år, sakkede den bagud i forhold til markedet og endte som sagt med at have en meget lille forretningsmæssig værdi.

Får du opdateringer med, når du køber en hjemmeside?

Hvis du hyrer et almindeligt webbureau, eller en webdesigner til at lave din hjemmeside, så betaler du for den løsning du får – hverken mere eller mindre. Din leverandør er naturligvis ikke forpligtet til, i al evighed, at fortsætte udviklingen af din hjemmeside, opdatere den med nye standarder og udvikle formater, teknik og indhold så det lever op til de nye krav og behov der opstår.

En god, dygtig og serviceminded webleverandør vil muligvis fortælle dig når der er nye standarder på vej, som du bør få implementeret. Det kunne være nye krav til hastighed, mobiloptimering, AMP eller struktureret data i nye formater.

Men i reglen vil du skulle betale for, at de så rent faktisk opdaterer din hjemmeside med disse features og alt efter hvor kompleks din hjemmeside er, hvilket CMS du har valgt og hvor meget din leverandør tager for udviklingstimerne kan det hurtigt løbe op.

Da min gode ven efter flere år så i øjnene at hans hjemmeside var blevet gammeldags og virkningsløs blev han overrasket over hvor kostbart det ville blive, at få opdateret alle de ting, der burde opdateres. Det ville ende på et beløb der samlet set oversteg det han oprindeligt havde brugt på hjemmesiden og han begyndte derfor seriøst at overveje en helt anden løsning.

Nogle leverandører kører med abonnementsordninger, hvor de tilbyder at vedligeholde og opdatere din hjemmeside. Det kan sammenlignes lidt med et serviceabonnement på en bil.

Men på samme måde som med et ethvert andet serviceabonnement skal du naturligvis undersøge hvad det helt nøjagtigt dækker. De fleste tilbyder alene at vedligeholde det du allerede har fået. Det er de færreste abonnementer der inkluderer udvikling af helt nye features.

Da jeg 2016 lancerede vores abonnementsbaserede hjemmeside-løsning Waimea Business var et af mine højeste ønsker at kunne tilbyde en platform, der aldrig ville blive forældet, og hvor kunderne ikke risikerede pludselig at stå overfor kæmpe udgifter til opdatering. Det synes jeg er lykkes rigtig godt.

Selvom jeg faktisk synes vi lancerede med en god platform i 2016 har vi allerede opdateret alle kundernes løsninger med en lang række af tekniske forbedringer og hver eneste måned kommer nye til. Det betyder at vores kunder altid har en hjemmeside, der lever op til de tekniske og indholdsmæssige krav som både søgemaskiner, sociale medier og kunderne stiller. Det er jeg, helt ubeskedent, ret stolt over.

Husk at budgettere med udviklingen

Uanset om du vælger en abonnementsbaseret løsning, eller løbende betaler for den udvikling der skal laves, så er det vigtigt at du budgetterer med det. Ellers ender du før eller siden ligesom min ven med en hjemmeside der ikke længere har forretningsmæssig værdi.

Vælger du den traditionelle løsning, så spørg dit webbureau hvad det vil koste at implementere f.eks. et nyt format som AMP, hvad det vil koste at tilføje nye former for struktureret data, hvad det vil koste at understøtte helt nye mobile formater – som vil kræve et nyt sæt at templates osv.

De kan sikkert ikke give dig en færdig pris, men du kan sikkert få en indikation. Du skal regne med at du i hvert fald et par gange om året vil få brug for at implementere forbedringer.

Hvis du vælger en abonnementsbaseret løsning, så spørg ind til hvad abonnementet faktisk dækker. Vedligeholder de blot det du har fået, eller dækker prisen også implementering af nye standarder og features, som ovenfor nævnt. Og hvis ikke, er det det så noget du kan betale for at få lavet – og I givet fald hvad det så vil koste.

Husk også, at den tekniske udvikling naturligvis er vigtig, men det er indholdsudviklingen også. Og hvis du ikke selv er god til at skrive på en overbevisende og engagerende måde, så vil jeg anbefale, at du hyrer nogle gode tekstforfattere – eller vælger en abonnementsordning, hvor det er inkluderet.

Læs også


Kommentarer

Mikkel deMib Svendsen   den 29-08-2018 kl. 12:54

Hvad er dine erfaringer med dette? Hvor meget bruger du på at holde din hjemmeside opdateret med nye tekniske features og "krav" fra søgemaskinerne som AMP, Schema osv?

Lidt nysgerrig på hvad andre end dem jeg oplever gør :-)

Er kommentaren brugbar? 1 0
LinkCentralen.dk   den 29-08-2018 kl. 13:04

Man kan også sammenligne det lidt med en gamer computer købt for 5 år siden eller mere.

Det var toppen dengang og ydelsen god. Så kom SSD harddiske til og bedre og billigere cpu'er fra AMD og INTEL, endnu kraftigere grafikkort mv.

Det gælder om gradvis at følge med og få opgraderet for at have noget der stadig kan bruges :)

Er kommentaren brugbar? 2 0
Mikkel deMib Svendsen   den 29-08-2018 kl. 13:07

Ja, det gælder i forhold til meget teknik, at det hurtigt bliver forældet hvis man ikke løbende opgraderer :-)

I forhold til en virksomheds hjemmeside er det så bare ekstra alvorligt, hvis den er en af de vigtige kilder til nye kunder - som det jo er tilfældet for rigtig mange i dag.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Mark   den 29-08-2018 kl. 13:59

Jeg synes du får det til at lyde som om det er en dårlig ting at en kunde vil have en hjemmeside, som feks er lidt billigere og så ender de med et godt resultat i dag og måske et par år frem. Problemet er ikke at hjemmesiden kun holder 2 år. Problemet er at kunder i dag ikke forstår at de selv bør udvikle på den og sætte sig ind i det. Men de færreste kunder gør det. De vil have en billig hjemmeside der ligner en million... Dernæst skal den holde i 100år... Problemet har altid været, for os som webdesignere, at kunderne ikke har forståelsen eller formåen til at købe det produkt som holder bedst. Nemlig en gennemprogrammeret og designet hjemmeside med en serviceaftale og god SEO men det tror alle kunder kun koster 10.000 eller 30.000 i engangspris. Det er så frustrerende at kunderne ikke sætter større budgetter af til nogle gennemarbejdede fuldt funktionelle og holdbare hjemmesider... men sådan ligger landet for små og mellemstore virksomheder. Derfor overlever virksomheder som Wix og Squarespace i bedste velgående - folk gider ikke længere tænke på det tekniske og de vil ikke betale for at få det lavet. Derfor er abonnementsløsninger nok den eneste fornuftige vej pt... Men jeg har pt. ikke lyst til at binde mine kunder - de skal føle sig frie og det gør de heldigvis også med engangspriser på gennemarbejdede websites.

Med venlig hilsen Mark

Er kommentaren brugbar? 2 0
Mikkel deMib Svendsen   den 29-08-2018 kl. 14:10

Jeg mener bestemt ikke at det kun er skidt, at kunderne vil have noget billigt. For mange er det ikke så meget et valg - de HAR ganske ikke midlerne til at bruge meget stor summer på udviklding og vedligeholdelse af en hjemmeside.

Hvis du f.eks. er en lokal frisør, så er en hjemmeside naturligvis vigtig, men da den sikkert kun vil give nogle få tusinde kroner i ekstra omsætning hver måned, skal prisen på hjemmesiden naturligvis også stå i forhold til det.

Udfordringen er så, at det er både Google og brugerne ligeglade med. Hvis din hjemmeside er teknisk forældet, så er den ganske enkelt meget svær at få synlig i Google, og de (få) besøgende der kommer ind på den falder hurtigt fra.

Jeg tror ikke løsningen er, at folk selv finder ud af at rette deres hjemmeside. De tekniske krav er allerede så avancerede, at de færreste kan finde ud af det - og det bliver ikke bedre.

At sætte den lokale damefrisør til at implementere AMP eller Schema vil aldrig fungere :-)

Jeg tvivler også på, at de mindre virksomheder vil have råd til en gang om året - eller det som nu skal til, at ofre mange tusinde kroner på at opdatere med de nødvendige ting.

Det er jo forholdsvis tidskrævende - og dermed kostbart, hvis man som webdesigner eller udvikler skal implementere f.eks. AMP eller Schema på en gammel hjemmeside.

Jeg tror mere på abonnements og standardiseringsmodellen - i hvert fald for de mindre og mellemstore virksomheder. Det er naturligvis også derfor vi har valgt, at tilbyde den løsning i Waimea.

For ved at standardisere teknikken, kan vi tilbyde selv helt små kunder en løsning som hele tiden opdateres med de nyeste krav fra søgemaskiner, sociale medier og brugere uden at det koster den enkelte kunde noget ekstra.

Med en fast pris pr. måned kender de omkostningerne og slipper for dyre overraskelser når nye standarder pludselig bliver krævet.

Iøvrigt behøver en abonnementsordning bestemt ikke være forbundet med lange bindinger. Jeg ved godt at nogle har det. Men vi kører med løbende måned +30 dage.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Michael Jensen   den 30-08-2018 kl. 08:45

Til Mark

Helt enig, abonnements løsninger, som Wix, Squarespace, Weimea og for den sags skyld også Dandomain mv. Listen bliver alt for lang til, at jeg gider lave den.

Men fakta er, at en abonnements løsning, muligvis er fornuftig, for en mindre virksomhed, der ikke forventer at blive størrer!

Men indebærer også, at kunden er bundet på hænder og fødder, og det vil koste ham en "ommer", hvis han forsøger at flytte den!

En ganske almindelig service aftale om SEO og Sitecare, der ikke indeholder bindings perioder, hvor arbejdet synliggøres og specielle behov, bliver påpeget, samt i de fleste tilfælde løst indenfor aftalen. Vil stille kunden bedre end, at binde sig til en udbyder.

Der reelt "på en abonnements aftale", gør præcist det samme, men låser kunden fast fremadrettet

Er kommentaren brugbar? 1 0
Mikkel deMib Svendsen   den 30-08-2018 kl. 10:09

Michael Jensen kunder bliver ikke nødvendigvis "bundet på hænder og fødder" ved abonnementsløsninger. Som sagt kører vi med løbende måned +30 dage. Jeg ved godt at nogle kører med meget længere bindinger, men det er som sagt ikke alle.

I forhold til om man senere skulle få lyst til at flytte, så er din kritik heller ikke hele sandheden.

Når man vælger en abonnementsløsning så betaler man ikke for alt det arbejde der har været ved at lave løsningen. Lidt ligesom når man lejer eller leaser en bil frem for at købe den. Hvis man så en dag vil flytte får man naturligvis ikke bilen - eller det system som hjemmesiden er lavet på med.

Men om det er let eller svært at flytte videre afhænger meget af om dem du flytter fra gør det let eller svært for dig.

Vi har valgt at gp ekstremt langt i forhold til at gøre det let at flytte, hvis kunder en dag ønsker noget andet end den Waimea Business løsning de har hos os.

Det gør vi ved dels at tilbyde al data i et struktureret format, så det er lige til at importere i et andet CMS. Og dels gør vi det ved at stille en meget detaljeret flytteguide til rådighed, som faktisk giver kunderne en række gode råd der går langt ud over det man kunne forvente.

Guiden kan downloades af alle her:

https://www.waimea.dk/business/support/downloads

Er kommentaren brugbar? 2 0
Michael Jensen   den 30-08-2018 kl. 10:40

Mikkel, din løsning og evt. besvær med flytning kender jeg ikke, så folk er nok ganske godt tilfreds hos Waimea ;-)

Din sammenligning med leasing bilen, er ramt lige i øjet! den var god og rigtig.

Derimod har jeg flyttet en "Hel....." masse: Wix, Shoppify og lignende. Kan kun kalde det "BØVL". Men når det først er gjort, sidder kunden med en opensource løsning. WordPress, Presta, Umbraco, Magento "You name it". Det vil sige at enhver udvikler, kan tage over, hvor jeg slap, eller omvendt :-D

Men som jeg startede med, jeg kender ikke den tekniske side af din https://www.waimea.dk/business/features. Og har aldrig hørt nogen beklage sig, hvilket også ville være dumt til den lave pris, og de mange features ;-)

Derimod, får jeg altid kaffen galt i halsen, når kunder nævner WIX mm.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Mikkel deMib Svendsen   den 30-08-2018 kl. 12:39

Michael Jensen der er ingen tvivl om, at det er ALT for besværligt at flytte væk fra mange "lukkede" platforme. Og jeg mistænker også at nogle af dem dr driver sådanne tjenester gør det unødigt besværligt i et krampagtigt forsøg på at beholde kunderne.

Personligt synes jeg det er dårlig stil. Og jeg tror faktisk også på - ud fra et helt gammeldags godt købmandskabs princip, at det kan betale sig at behandle alle godt - også de kunder der måtte vælge at forlade dig. Det er bedre at takke af med en god smag i munden, og håndtryk og et smil - hjælpe folk godt videre, så de vil tale pænt om dig til andre.

Uanset hvilken platform man flytter fra og til er det vigtigt at folk husker på en masse af de ting der handler om brugervenlighed og SEO. Det er noget af det vi forsøger at forklare i vores guide (som derfor også kan være værd at læse for andre end lige Waimea Business kunder).

Min vigtigste pointe med dette blogindlæg var, og er, at huske folk på hvor hurtigt udviklingen går, og at et website der er teknisk perfekt i dag ikke vil være det om blot få år.

Nye features og krav fra både brugere, søgemaskiner og sociale medier kommer kommer i en lind strøm. Og hvis man ikke opgraderer sakker man bagud på alle punkter.

Det som mange også glemmer er at budgettere med de omkostninger der er. Og det skal med i sammenligningen af hvad det koster med en abonnementsløsning - kontra at købe og eje et website helt selv. Lease en bil, eller eje den.

Og ja, så SKAL man naturligvis også sikre sig, at den abonnementsbaserede løsning man køber faktisk også holdes opdateret.

Jeg må indrømme at jeg faktisk er ret chokeret over hvor dårligt opdateret mange af disse løsninger er.

- Næsten ingen har implementeret AMP

- Næsten ingen har ordentlig Schema-data

- Næsten ingen har korrekt Social META-data

- De fleste sites er for langsomme

- De fleste har problemer med bl.a. duplicate content

Osv, osv ...

Branchen burde sgu have lidt mere faglig stolthed :-)

Er kommentaren brugbar? 2 0
Lars Ravn   den 30-08-2018 kl. 13:33

Faktisk lyder det i mine øre, som en god omgang klynk, det her blog indlæg.

Prøv at kigge indad og spørg dig selv, hvad du kan gøre for at branchen bliver bedre. Et lille hint kig på byggegaranti.dk. Hvis der skulle findes et tilsvarende organ for cyberspace, så må jeg indrømme de ikke lavet deres SEO godt nok, for jeg kender ikke til dem.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Mikkel deMib Svendsen   den 30-08-2018 kl. 13:43

Lars Ravn Mit indlæg handler sådan set ikke så meget om SEO, men om hjemmesider generelt og det faktum, at mange glemmer hvor hurtigt udviklingen går, og hvor meget der derfor skal afsættes til fortsatte opgraderinger.

Jeg tror sådan set godt de fleste webudviklere ved dette, og vil garanteret også gerne lave de opgraderinger kunderne vil betale for, men det kræver jo at de faktisk vil og kan betale for det.

Brugerne, Google og de sociale medier er som sagt ligeglade med din og min forretning. Hvis vores websites sakker bagud, så vælger de bare at bruge og prioritere nogle andre som følger med.

Naturligvis er der brådne kar i web- og SEO-branchen, men efter min mening er noget af det vigtigste for at højne kvaliteten, at køberne bliver mere bevidste om det de skal købe og hvad de får.

Så mit bidrag til at gøre branchen bedre er, som jeg i mange år har gjort, at levere saglige artikler som denne der kan være med til at dygtiggøre alle og belyse nogle af de problemstillinger der er - både som leverandør og kunde :-)

Er kommentaren brugbar? 1 0
Peter Sørensen   den 30-08-2018 kl. 14:04

at få sine data udleveret i et struktureret format gør det ikke nemt at flytte for så mangler du stadig din platform, dine filer, din database osv. og så skal du igang med at bygge en hel ny hjemmeside og bruge mange resourcer på at importere alle data igen.

Det gør det dyrt.

hvis du derimod levere en zipfil som består af hele platformen, dine filer og din database, ja så er det nemt at flytte.

Er kommentaren brugbar? 2 0
Mikkel deMib Svendsen   den 30-08-2018 kl. 14:12

Peter Sørensen når du lejer dig ind på en platform, så får du naturligvis ikke platformen med. Den har du jo ikke betalt.

Du får heller ikke bilen gratis med, når du opsiger en leje- eller leasingaftale :-)

Til gengæld slipper du for at ligge et større beløb på bordet for at få udviklet din hjemmeside.

For vores eget vedkommende, så leverer vi en løsning der inkluderer langt mere end selv det som meget dyre hjemmesider som oftest kommer med. Tidligere i tråden er der linket til vores feature liste - men den inkluderer blandt andet meget høj hastighed, ingen duplicate content, mobiloptimering, AMP, Schema-data, Social META-data osv - og ikke bare i basis form, men fuldt ud understøttet.

Som konsulent sidder jeg med mange større virksomheder der har brugt millioner på deres hjemmesider og stadig fejler på de fleste af ovenstående punkter.

Ja, faktisk må jeg være ærlig og sige, at jeg endnu ikke har haft EN ENESTE konsulent kunde, som levede op til alle de standarder man kan forvente. Det fik de ikke lige med fra deres oprindelige webbureau - eller også valgte de det bevidst fra fordi det blev for dyrt.

Og ja, hvis du vil flytte fra en super optimeret platform som Waimea Business, så er det naturligvis en kæmpe hjælp at få al data udleveret i et struktureret format, som du direkte kan importere i de fleste CMS - men naturligvis skal du så selv igang med optimeringen af den platform du vælger.

Man får som sagt ikke den gamle lejede bil med, når man opsiger lejeaftalen :-)

Er kommentaren brugbar? 1 0
Michael Jensen   den 30-08-2018 kl. 14:20

Peter - korrekt, at flytte en WP eller andet "normalt" CMS tager ca. 1 time. Men blot at få data udleveret i struktureret form, kræver en "hulens", masse mere!

Hvor er grafikken

De interne links

osv.

osv.

Men vil sige, at waimea løsningen, er jeg aldrig stødt på kunder der ønskede, at flytte! Og har aldrig fundet en grund til, at bede dem om det.

Det taler "LIDT FOR SIG SELV"

Er kommentaren brugbar? 1 0
Michael Jensen   den 30-08-2018 kl. 14:22

Slut - herfra!

Er kommentaren brugbar? 1 0
Mikkel deMib Svendsen   den 30-08-2018 kl. 14:24

Udover den strukturerede data - der iøvrigt også indeholder lnterne og eksterne links der er oprettet i indholdet, leverer vi også al grafik med der er lavet til websitet.

Det eneste billedemateriale vi ikke kan levere med er de billeder vi finder til kunderne vi den billededatabase vi benytter. Det skyldes at deres licensbetingelser ikke giver os mulighed for at overdrage licensen. Men kunderne kan så selv gå ind og købe licens til de samme billeder.

Men ja, en flytning er altid forbundet med en masse bøvl. Det skriver jeg også meget tydeligt i vores guide.

Derfor anbefaler jeg da også altid at folk starter med at tage en god snak med deres nuværende leverandør, hvis de ikke er tilfredse. Måske kan deres behov løses der, lettere end det er at skulle flytte

Er kommentaren brugbar? 1 0
Mikkel deMib Svendsen   den 30-08-2018 kl. 14:26

Vil iøvrigt lige understrege, at vi garanteret også kan gøre nogle ting bedre - men i det mindste har det været en meget bevidst strategi fra starten af, at forsøge at gøre det så let for vores kunder at flytte, hvis de skulle få lyst til det en dag - frem for krampagtigt at forsøge at holde på dem ved at gøre det besværligt :-)

Er kommentaren brugbar? 1 0
Lars   den 13-09-2018 kl. 01:38

Hvorfor skriver du kun ubrugelige indlæg, der kun har til hensigt, at skaffe kunder i din butik.

Prøv at bidrag med noget fordi du kan og ikke fordi dit firma skal have kunder.

Det andet er da spild af din tid og gør det ulækkert at se på.

Er kommentaren brugbar? 2 1
Mikkel deMib Svendsen   den 13-09-2018 kl. 08:26

@Lars der er mange der udtrykker tilfredshed med mine indlæg og lærer af dem. Hvis ikke det er din oplevelse, så beklager jeg, men det kommer ikke til at ændre de emner jeg skriver om og måden jeg gør det på.

I det mindste står jeg ved det jeg skriver med mit fulde navn. Så er det lidt lettere for folk at være kildekritisk :-)

Er kommentaren brugbar? 2 0
 

Tilføj en kommentar

 

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: to + ti =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked når Mikkel skriver


FÅ EN HJEMMESIDE DER VIRKER

Waimea Business - hjemmeside totalløsning

Med Waimea Business får du en samlet hjemmeside løsning 

Priserne starter på under 2.000 kr. pr. md. alt inklusiv!

Det er mindre end de fleste betaler for SEO eller linkbuilding alene. Med Waimea Business får du både det + en teknisk perfekt hjemmeside + professionelt skrevet og optimeret indhold. 

Kontakt os i dag på info@waimea.dk eller ring på 70 22 80 82 og få en uforpligtende snak.

Bedste hilsner,

Mikkel deMib Svendsen
Direktør & Partner, Waimea Digital

Waimea Digital - SEO og Online Marketing Bureau


Mikkel på Twitter

Hvis du vil have besked når Mikkel og ligesindede bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her:


Seneste kommentarer