Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Mogens Bertelsen fra www.succesportalen.dk Hvor godt mestrer du "FORSKEL-O-METRET" for dit uimodståelige tilbud?

Hvor godt mestrer du "FORSKEL-O-METRET" for dit uimodståelige tilbud?

2.927 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
23 January 2018

Alle potentielle kunder vil gerne gøre ”den bedste handel”.

Og hvad ”den bedste handel” er, kan jo være meget forskelligt fra potentiel kunde til potentiel kunde.

For nogen er det prisen, for nogen er det betalingsbetingelserne, for nogen er det leveringsbetingelserne, for nogen en eventuel vedligeholdelsesaftale, for nogen er det garantien.

For de fleste potentielle kunder er det ofte en kombinationen af flere af elementerne i dit tilbud.

Ud af alle elementerne i dit uimodståelige tilbud; lad mig tage fat på det mest oversete element.

Nemlig; hvem skal tage risikoen?

Alle, som handler direkte med private forbrugere, underligger jo alle mulige forskellige former for lovgivningsmæssige forbrugerbeskyttelser.

Og alle, uanset om det er en handel med privat forbruger eller en professionel forbruger, er jo underlagt f.eks. markedsføringsloven, persondataloven, levnedsmiddellovgivningen og selvfølgelig hele lovgivningen om kriminalitet.

Men der findes jo ikke nogen officiel lovgivning om, hvordan du gør det lettest muligt at handle med dig.

Så lad os tale om det.

Lettest muligt betyder for mig.

At du rydder forhindringer af vejen.

Og en meget væsentlig forhindring er risiko.

Du kender sikkert udtrykket: ”Købt som beset”

Med andre ord.

Hele risikoen ligger på køberen.

Og mon ikke vi alle sammen har prøvet at købe et eller andet, som vi af mange forskellige årsager fortryder?

Lad mig prøve at illustrere det ved et eksempel.

Forestil dig din datter eller søn er særdeles ride- og dermed også hesteinteresseret.

Og tiden er nu kommet til at købe en hest til din datter eller søn.

Så udfolder sig følgende 3 købsscenarier:

Hestehandler # 1: Du tager på Hjallerup Marked, finder en hestehandler, som har den helt rigtige hest. Efter længere tids frem og tilbage med prisen, opnås der enighed om 10.000 kroner for hesten. Du betaler og tager hesten med.

Hestehandler # 2: Du tager på Hjallerup Marked, finder en hestehandler, som har den helt rigtige hest.  Efter længere tids frem og tilbage med prisen, opnås der enighed om 10.000 kroner for hesten. Og hestehandler # 2 tilføjer: ”Er familien ikke glad og tilfreds med hesten efter 30 dage, så kommer du blot tilbage med hesten. Og du får alle pengene retur”. Du betaler og tager hesten med.

Hestehandler # 3: Du tager på Hjallerup Marked, finder en hestehandler, som har den helt rigtige hest. Efter længere tids frem og tilbage med prisen, opnås enighed om 10.000 kroner for hesten. Og hestehandler # 3 tilføjer: ”Jeg bringer hesten ud til familiens adresse i overmorgen. Og jeg medbringer foder og vitaminer til de første 30 dage. Er familien stadig glad for hesten, så betaler du mig de 10.000 kroner. Og er familien ikke glad og tilfreds med hesten, så tager jeg den med tilbage”

Hele risikoen ligger nu på hestehandler # 3.

Hvem køber du hesten af?

Så mit spørgsmål til dig er naturligvis.

”Hvordan kan du tage så meget af risikoen som overhovedet muligt”?

Så du ligger meget højere på FORSKEL-O-METRET for dit uimodståelige tilbud end dine konkurrenter.

Med venlig iværksætter hilsen

Mogens

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Mogens skriver Skriv dig op