Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Patrik Lazzarotto Kom godt igang med Google AdWords

Kom godt igang med Google AdWords

4.150 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
27 October 2016

Der er mange muligheder at få kunder i butikken på, en af dem som rigtig mange virksomheder har fået øjnene op for, det er hvor effektivt det er at være synlig i Danmarks mest anvendte søgemaskine Google. Du bruger sikkert også selv Google, når du skal finde frem til lokale virksomheder, produkter eller ydelser, gør du ikke?

Computer Start med din hjemmeside

Inden du bruger penge og energi på Google AdWords, så sørg for at din hjemmeside spiller 100%.

Med det mener jeg, at er fundamentet og din salgsmotor (din hjemmeside) ikke særlig god, så kan det være næsten ligegyldigt at få potentielle kunder ind til dig. For hvis nu de får et dårligt indtryk af dig og slet ikke kontakter eller køber af dig? Måske fordi din side ikke er responsiv, den er ikke særlig pæn, der er dårlige tekster og den er måske ovenikøbet også langsom.

Så går de måske over til din flotte professionelle konkurrent istedet. 

Hvem af dem er du?

Har du lige nu en hjemmeside som halter, så overvej om du bør starte med at lægge indsats i SEO og AdWords eller om din hjemmeside kræver en overhaling først.

Yes Kom i gang med AdWords og få 600 kr.

Okay, så din hjemmeside spiller – og du er nu klar til at få flere nye kunder!

Tilmelding til Google AdWords er gratis.

Du betaler først, når nogen klikker på din annonce. 

Du tilmelder dig her:
https://www.google.dk/adwords/

Til nye annoncører tilbyder Google kampagnekoder at komme i gang for. Lige nu er der kampagnekoder i omløb som giver dig 600 kr. til annoncering. De 600 kr. bliver indløst så snart du selv har brugt 200 kr.

Har du ikke selv en kampagnekode, så kan du skrive til mig på kontakt@lazzaweb.dk, så vil jeg hjertens gerne give dig en kampagnekode du kan indtaste ved oprettelsen af din AdWords konto.

Prøv det af med et fast dagsbudget

Sæt dig et fast dagsbudget, og sæt en max klikpris på dine søgeord, som du er villig til at betale.

Kender du f.eks. din gennemsnitlige ordreværdi og konverteringsrate, så kan du gange disse to tal for at se hvad du tjener for hvert besøg din hjemmeside har.

Din klikpris bør derfor være lavere end dette.

Ellers kan du bruge Googles værktøj ”Søgeordsplanlægning” og få et estimeret bud på hvad dine klikpriser nogenlunde bør være for at være med i konkurrencen om dine søgeord.

Du kan også selv prøve dig frem – systemet skal nok fortælle dig hvis dit bud f.eks. er for lavt til at du kan blive vist på den første side.

Det er vigtigt at fastslå, at dit bud ikke er det vigtigste. Det er Googles største interesse at levere relevant indhold, derfor bliver din annonce konstant vurderet i en auktion mod de andre annoncører. Det sker hver gang nogle søger efter dit søgeord.

I Google AdWords vurderes man med en score der kaldes kvalitetsresultat.

Det er derfor ikke nødvendigvis personen med den største pengepung der ”vinder”. Jeg anbefaler du læser op på kvalitetsresultat, og forstår hvordan Googles auktion fungerer inden du kaster dig over det.

Jeg har beskrevet hvordan AdWords auktionen fungerer her: https://lazzaweb.dk/adwords-auktionen/

Sæt i gang!

Ønsker du at få hjælp af en konsulent eller bureau, så har Google gjort det nemt for dig at finde frem til kompetente bureauer. Med deres Google Partner ordning kan du finde bureauer som lever op til Googles strenge krav. Det er med Googles egne ord; ”en anerkendelse til de virksomheder som vi stoler på, og har tillid til, kan hjælpe dig med at opnå succes på nettet med vores produkter.”

Du kan finde alle Google Partnere på deres liste her: https://www.google.dk/intl/da/partners/about/

Udover bureauer på Google Partner listen, så findes der også dygtige freelancere og konsulenter som kan hjælpe dig.

Det vigtigste er faktisk bare at du sikrer dig, at du selv ejer din AdWords konto, at du har fuld gennemsigtighed og adgang til din konto. Og så vil jeg mene at du som minimum bør kræve at få tilsendt en rapport, der viser dig hvad du har fået ud af de penge du har betalt.

Vil du selv give dig i kast med det, så anbefaler jeg at du læser op på emnet inden.

Det er ikke raketvidenskab, og du kan selv gøre det.

Men det kræver viden og erfaring. Derfor synes jeg du skal læse dig frem til det inden du går igang, ellers kan du risikere at få en dårlig oplevelse og spilde en masse penge.

Der findes mange gode blogs derude og mange gode bøger skrevet af AdWords specialister. Forstå funktioner og forstå hvordan du optimerer på din konto, så er du rigtig godt kørende.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Patrik skriver Skriv dig op