Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Patrik Lazzarotto På nye Google Ads-konti anvendes Googles egne annonceforslag som standard automatisk

På nye Google Ads-konti anvendes Googles egne annonceforslag som standard automatisk

2.412 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
14 June 2019

Google introducerer mere og mere machine learning og automatiseringer til Google Ads. Her hos LAZZAWEB eksperimenterer og tester vi løbende Googles nye funktioner. Vi var også i 2019 inviteret til København af Google for at deltage i en Smart Bidding Automation workshop afholdt af Google.

Det er en spændende fremtid vi møder med Googles machine learning. Vores erfaring viser dog (stadig) at hvis du vil have bedst performance, så er Googles værktøjer der ikke helt endnu.

Et eksempel på dette er Googles automatisk anvendte annonceforslag.

Hvad er automatisk anvendte annonceforslag?

Googles egen officielle forklaring: “Annonceforslag er varianter af dine allerede oprettede annoncer, som kan gøre dine kampagner på Søgenetværket mere effektive.” Det er altså nye annoncer som Google med machine learning automatisk opretter til din konti, og foreslår som Anbefalinger.

Du skal være opmærksom på at denne type anbefalinger, kan blive tilføjet til dine Google Ads annoncer automatisk, hvis ikke du selv aktivt har slået funktionen fra.

Hvad er effekten?

Vi har testet funktionen hvor Google selv udarbejdede nye annoncevarianter og anvendte dem automatisk på kontoen. Testen viste tydeligt at robotten ikke kan slå en unik annonce udarbejdet af vores konsulent.

Herunder kan du se den bedst performende annonce fra Googles machine learning:

Herunder kan du se den bedst performende annonce fra vores konsulent:

Konklusion

Differencen mellem Googles bedst performende annonce og vores egen annonce er 2,2% CTR (Click Through Rate).

Det vil altså sige, at vores egen annonce skaber 2,2% højere klikrate sammenlignet med Googles egen.

Eksempel:
Ved 10.000 eksponeringer giver det en forskel i trafik på 220 ekstra klik.

En del potentielle kunder man i så fald ville have glippet. Dette er vel og mærket kun på én af vores flere hundrede annoncegrupper på denne konto. Det kan derfor i denne case have fatale konsekvenser i vores trafik og omsætning.

Fravælg og deaktiver disse automatiske annonceforslag

Sådan fravælger du automatisk anvendelse af annonceforslag på almindelige Google Ads-konti:

  1. Log ind på din Google Ads-konto.
  2. Klik på Indstillinger på sidemenuen til venstre.
  3. Klik på Kontoindstillinger øverst på siden.
  4. Klik på rullemenupilen ud for “Annonceforslag.”
  5. Vælg Anvend ikke annonceforslag automatisk.
  6. Klik på Gem.
Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Patrik skriver Skriv dig op