Hver jul bliver jeg mindet om, hvor meget buzz man kan skabe, med ret enkle midler.
Jeg imponeres over hvordan de (vi) kære forbrugere vækkes til et årligt købe-mekka, ligeså snart granguirlanderne med lyskæder hænges op i gågader og shoppingcentre, buttede engle pryder butiksvinduerne og MC Einar brager ud af højtalerne i det ganske land.
Tænker du over hvordan du HELE ÅRET kan skabe tilsvarende stemninger (= oplevelser) i din butik? Uanset om det er en fysisk butik eller den er online? Og uanset om du sælger tøj, tapet eller træningsudstyr.
Der er rigtig meget kundeloyalitet, bundlinje og dækningsbidrag at hente i kundeoplevelser extraordinaire. Og kundeoplevelser dækker meget mere end god service (det er vi sikkert enige om, er et helt banalt musthave?) Der er overraskende mange point at hente i udseendet af din butik, den måde du overdrager varen på (om du pakker varen ind i avispapir eller lækkert silkepapir, gør altså en stor forskel hvis du fx sælger hjemmeproducerede smykker eller tasker), din og dit eventuelle personales fremtoning, det visuelle udtryk osv. Hvis du er coach eller rådgiver og ikke som sådan har en fysisk butik, kan du også opnå en helt anden fortrolighed og tryghed med den rigtige indretning.
Hvis du ikke tænker så meget over det endnu, håber jeg du vil gøre det lidt mere... og (noget af) det fede er, at det hverken behøver at være dyrt eller svært at gøre noget ved...
kh Stine